۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۸۲۵۷۲
رییس جمهور:

توسعه و تقویت روابط با کشورهای قاره آفریقا از سیاست های ایران است

رییس جمهور، توسعه و تقویت روابط با کشورهای قاره آفریقا و از جمله سنگال را از سیاستهای جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد که تهران آماده است روابط خود را با داکار در همه حوزه های مورد علاقه تعمیق بخشد.
روحانی در دیدار سفیر جدید سنگال

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی  روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه "امدو سو" سفیر جدید سنگال در تهران گفت: تقویت روابط با سنگال به عنوان یک کشور دوست و مسلمان همواره برای ایران حائز اهمیت بوده است و با اراده دولت های دو کشور امیدواریم شاهد یک تحول دراین روابط دوستانه و برادرانه باشیم.

رئیس جمهور همچنین با استقبال از سیاست تسهیل صدور ویزا برای بازرگانان ایرانی در سنگال ، اظهارداشت: شرکتهای ایرانی آماده اند فعالیت های خود را در حوزه های عمرانی ، خودروسازی ، داروسازی و خدمات بهداشتی در سنگال بیش از پیش توسعه دهند.

دکتر روحانی به ضرورت مبارزه همگانی با تروریسم در آفریقا و خاورمیانه اشاره کرد و گفت: ایران آماده است همکاری های خود را با سنگال در زمینه مبارزه با تروریسم گسترش دهد.

سفیر جدید سنگال در تهران نیز با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان گفت که سنگال مصمم است روابط خود را با همه زمینه ها و بویژه اقتصادی ، با ایران به عنوان کشور دوست مستحکمتر سازد.

"امدو سو" به حضور موفق و شهرت شرکتهای ایرانی از جمله ایران خودرو در کشورش اشاره کرد و اظهارداشت: حضور تجار ایرانی در سنگال مایه مباهات است و دولت تسهیلات ویژه ای را برای صدور ویزای بازرگانان ایرانی اختصاص داده است  و سنگال می تواند دروازه ورود کالاهای ایرانی به غرب آفریفا باشد.

وی همچنین گفت که سنگال خواهان همکاری گسترده با ایران در روند مقابله و مبارزه با تروریسم است.

ارسال نظرات