۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۵۸۲۴۴۴

دیدار سید عمار حکیم با مقامات اقلیم کردستان

رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز در راس هیأتی بلندپایه از ائتلاف «اصلاح و سازندگی» به اربیل سفر و با هیأتی از حزب دموکرات کردستان به ریاست مسعود بارزانی دیدار و گفت‌وگو کرد.
سید عمار حکیم

به گزارش خبرگزاری رسا، «سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق روز گذشته در رأس یک هیات بلندپایه از ائتلاف «اصلاح و سازندگی» به منظور دیدار و گفت‌وگو با هیاتی از حزب دموکرات کردستان به ریاست مسعود بارزانی، به اربیل سفر کرد.

سید عمار الحکیم در دیدار با مسعود بارزانی و دیگر اعضای حزب دموکرات کردستان عراق به بررسی آخرین اوضاع سیاسی عراق و منطقه، اهمیت گفت‌وگو بین بغداد و اربیل و پایبندی به قانون اساسی در راستای تشکیل دولت آینده عراق پرداخت.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در جمع اعضای حزب دموکرات گفت که حمایت از دولت آینده و رایزنی بین جریان‌های سیاسی و نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه جدید و ارتقای جایگاه عراق در جهان با توجه به موفقیت در انتقال مسالمت‌آمیز قدرت و تغییر دولت ضرورت دارد.

سید عمار الحکیم و هیات همراه او همچنین با «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان دیدار و در آن بر اهمیت حمایت از دولت آینده و اجرای همه مسئولیت‌های آن در مرحله آینده و اهمیت گفت‌وگو بین بغداد و اربیل به منظور رفع مشکلات و ضرورت دور کردن عراق از تنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و در پیش گرفتن سیاست مذاکره تاکید کردند.

نیچروان بارزانی نخست‌وزیر منطقه کردستان نیز بر حمایتش از اظهارات سید عمار الحکیم و آمادگی‌اش برای همکاری جهت موفقیت در تشکیل دولت جدید عراق تاکید کرده است.

هیات مذکور قرار است که به سلیمانیه نیز سفر و با رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق درباره بحث تشکیل کابینه جدید رایزنی کند./۸۴۷/ب۱۰۲/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات