۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۵۸۲۳۵۵

جمع آوری امضای نمایندگان پارلمان عراق برای اخراج نظامیان آمریکایی

یک رسانه عربی از اقدام برخی نمایندگان پارلمان برای جمع آوری امضا با هدف تصویب قانونی علیه نظامیان آمریکایی مستقر در این کشور خبر داد.
پارلمان عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، السومریه به نقل از یک رسانه عربی حاشیه خلیج فارس که اشاره‌ای به نامش نکرد، نوشت شماری از نمایندگان پارلمان عراق برای جمع آوری امضا برای تصویب قانونی درباره نظامیان آمریکایی مستقر در عراق فعالیت می‌کنند و علائم مثبتی درباره این درخواست وجود دارد.

این روزنامه به نقل از یک منبع پارلمانی نوشت نمایندگانی از فراکسیون‌های مختلف از چد روز پیش برای متقاعد کردن تعداد بیشتری از نمایندگان برای امضای درخواستی تلاش می‌کنند که به ریاست پارلمان ارائه می‌شود مبنی بر اینکه با تصویب قانونی موافقت کنند که نظامیان آمریکایی را وادار به خروج از عراق کند.

این منبع  افزود خروج نظامیان آمریکایی از عراق از طریق یک جدول زمان بندی مشخص صورت می‌گیرد و علائم مثبتی درباره این درخواست وجود داارد.

پیشتر انتصار  الموسوی عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق گفته بود بیرون راندن نظامیان آمریکایی از عراق از اولویت‌های ائتلاف الفتح به شمار می‌رود. وی رویکرد آمریکا علیه گروه‌های مقاومت در عراق را محکوم کرد.

ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا 19 آگوست گذشته اعلام کرده بود نظامیان آمریکایی تا زمانی که نیاز باشد در عراق باقی خواهند ماند، در حال حاضر حدود 5200 نظامی آمریکایی در عراق حضور دارند./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: تسنیم

ارسال نظرات