۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۸۲۳۳۲
رییس جامعه الزهرا:

بیماری، فقر و گرفتاری نشانه بی عدالتی خدا نیست

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به این که هر انسانی در دنیا به یک سری از مسائل امتحان می شود تا در آخرت پاداش بگیرد، تأکید کرد که بیماری، فقر و گرفتاری هرگز نشانه بی عدالتی خدا نیست.
سید محمود مدنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی رییس جامعه الزهرا(س) در جمع زوار معلول شهرستان بجستان استان خراسان رضوی که در دفتر هیئت علمدار کربلا قم برگزار شد، با اشاره به ارزش زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: از چهار نفر از امامان معصوم (ع)روایت داریم که ثواب زیارت حضرت معصومه (س) بهشت است.

وی در ادامه عنوان کرد: به عقیده همه ما خدای متعال عادل است و به هیچ کس ظلم نمی کند بر اساس این عقیده ممکن است کسی سوالی به ذهنش خطور کند که چرا بعضی ها مریض و بعضی ها سالم هستند و بعضی ها فقیر و بعضی ها پولدار هستند؟ چگونه است که خدا ظلم نمی کند؟

حجت الاسلام والمسلمین مدنی افزود: جواب این سؤال برای همه ما روشن است که خدای متعال یک دنیای کوتاه یعنی این دنیایی که ما درحال حاضر زندگی می کنیم به مدت60 سال یا 70 سال نهایتا 100سال است اما یک دنیای اصلی است ک ما یقین داریم و باور داریم که آن جهان آخرت است و هیچگاه پایانی ندارد.

وی با بیان این که خدای عادل هردو جهان را باهم دیده است، ابراز داشت: هرکس دراین جهان زحمتی متحمل شود اعم از فقر، گرفتاری وبیماری بدون شک درآن دنیا جبران می شود، این نشان دهنده عدالت خدا است؛ همچنانکه حضرت فاطمه زهرا(س) خدمت پیامبر(ص) رسیدند و فرمودند: «دختران دیگرزیور آلات دارند و من که دختر پیامبر هستم ندارم، حضرت فرمودند: چه چیزی میخواهی؟ حضرت فاطمه(س) فرمود: یک انگشتر می خواهم، طبق این نقل پیامبر فرمودند: فردا صبح که نماز خواندی زیر سجاده ات را ببین انگشتر هست».

رییس جامعه الزهرا(س) ادامه داد: در ادامه این قضیه آمده است که فردا صبح که حضرت زهرا(س) نمازشان تمام شد دست خود را زیر سجاده بردند و دیدند یک انگشتر بسیار زیبا و پر جلوه آنجا بود؛ شب آن روز حضرت زهرا(س)خواب دیدند، دربهشت هستند و یک قصری را نشانشان دادند و گفتند: این برای دختر پیامبر آخرالزمان است ولی آن قصر یک عیبی داشت و گفتند این انگشتری که در دنیا گرفتی اینجا کم گذاشته می شود از این رو نقل شده که فردا صبح حضرت زهرا(س)آمدند خدمت پدرشان رسول اکرم و عرض کردند بابا من این انگشتر را نمی خواهم چرا؟

حجت الاسلام والمسلمین مدنی تصریح کرد: همه باید بدانیم خداوند عادل است، گمان نکنید که خدا فرزند معلولی به من داد به من ظلم کرده ابدا چنین چیزی نیست، اگر من دچار بیماری شده ام یا یک عمر رنج معلولیت و بیماری کشیده ام خدا جبران می کند؛ چون خدا جبران می کند الان قلب شما آرام میگیرد.

وی با بیان این که هرکسی دراین دنیا یک جور امتحان می شود، گفت: یکی با فقر، یکی با بیماری، یکی با قدرت و یکی با ذلت بنابراین اگر این مصیبت ها نشانه این بود که خدا مرا دوست ندارد باید اولیای خدا مصیبت نمی دیدند؛ من از شما سوال میکنم چه کسی در عالم به اندازه ی امام حسین(ع)مصیبت دید؟ چه کسی از امام حسین نزد خدامحبوب تر است؟

حجت الاسلام والمسلمین مدنی تأکید کرد: خدا از همه بیشتر امام حسین(ع) را دوست داشت و از همه هم بیشتر از امام حسین(ع) امتحان کشید، شما این را یادگاری این سفر داشته باشید و به دیگران هم منتقل کنید تا دلتان آرام باشد که اگر مشکلی در زندگی دنیایی ما باشد خدای متعال در آخرت جبران می کند برای همین است همه ی شما شنیدید مثل دیروزی حضرت زینب (س) به عنوان اسیر با دستان بسته وارد شام شدند، اما وقتی از حضرت سوال کردند چه گذشت برشما؟ فرمود: ما رٱیت الا جمیلا یعنی ما هرچه دیدیم خوبی و خوشی بود.

وی در پایان یادآور شد: تقاضا می کنم هروقت در زندگی خود مشکلات سنگین شد، به مشکلات  حضرت زینب(س) فکر کنید، آنقدر که حضرت حضرت زینب کبری(س) رنج کشیده و مصیبت دیده احدی دراین دنیا ندیده است./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات