۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۸۲۰۷۶

انتقاد شدید نماینده آیت الله سیستانی از فساد اخلاقی در عراق

نماینده حضرت آیت الله سیستانی از افزایش فساد اخلاقی و اداری در عراق به شدت انتقاد کرد و بیان داشت که جای حق و باطل عوض شده است.
عبدالمهدی کربلایی

 

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (علیه السلام) برگزار شد، از دروغ های سیاسی، خرید آرای انتخاباتی و گسترش فساد مالی انتقاد کرد و گفت: انسان به جامعه و همزیستی مسالمت آمیز با دیگران احتیاج دارد تا بتواند به وظایف خود در زندگی عمل کنند و روابط سیاسی، اقتصادی و فکری از آن نشات بگیرد. اگر این روابط بر اساس اصول و مبانی اخلاقی نباشد، اهداف اصلی آن محقق نمی شود.

وی افزود: اختلافات، درگیری و خصومت ها موجب تغییر در مسیر زندگی انسان ها و حرکت به سمت دشمنی، فلاکت و بدبختی می شود.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: در دورانی زندگی می کنیم که سراسر دروغ، نیرنگ، گمراهی و فریب کاری شده که خطرناک ترین آن ها دروغ سیاسی و رسانه ای است.

وی نسبت به افزایش رفتارهای غیر اخلاقی در انظار عمومی انتقاد کرد و ادامه داد: غش، تدلیس، استثمار، عدم حفظ امانت، تجاوز، قتل، آوارگی عشایر به دلایل بی اهمیت و خرید آرا با پول به شدت گسترش یافته است و شاهد روابط و اختلاط های منحرف میان پسران و دختران جوان در اماکن عمومی هستیم که به یک مساله رایج تبدیل شده است.

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی با بیان اینکه جای حق و باطل عوض شده است، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در عراق از بین رفته و جای حق و باطل عوض شده است. شاهد اقدامی تاثیرگذار و سریع برای مقابله با مرگ اخلاقی نیستیم.

وی از افزایش موج فساد مالی و اداری و سوء مدیریت در عراق و گسترش فساد اخلاقی به سبب سوء استفاده از سایت های ارتباط جمعی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه امور تربیتی و اخلاقی جای در برنامه های آموزشی در مدارس و دانشگاه ها ندارد./994/ب901/ف

ارسال نظرات