۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۵۷۷۶۱۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

تشکیل ۱۹ موکب برای خدمات‌رسانی به زائران، وجود ۵۸۰۰ هیات مذهبی در آذربایجان‌شرقی، اعزام ۱۶۰روحانی به مساجد شهرستان مرند و رشد ۲۷ درصدی کمک های مردم در جشن عاطفه ها از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جهانگیر اسکندرزاده، دبیر ستاد استانی اربعین گفت: موکب‌های آذربایجان‌شرقی برای یک‌هزار نفر در مرز جلفا، 10 هزار نفر در مرز خسروی، دو هزار نفر در کربلا، 10 هزار نفر در سامرا و 15 هزار نفر در بصره خدمات مختلف از قبیل تغذیه و اقامت ارائه خواهند کرد.

وی از تشکیل 19 موکب برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین توسط این کمیته خبر داد و اظهار داشت: این موکب‌ها روزانه به 38 هزار نفر خدمات‌رسانی خواهند کرد. آذربایجان شرقی به عنوان استان معین در مرز خسروی انتخاب شده و زائران این استان نیز از این مرز تردد خواهند کرد.

گفتنی است، رؤسای 11 کمیته تخصصی ستاد اربعین استان و مدیران موکب‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین؛ آخرین هماهنگی‌های لازم را برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران انجام می دهند.

وجود 5800 هیات مذهبی در آذربایجان‌شرقی

حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هیات‌های مذهبی استان آذربایجان‌شرقی حدود ۵ هزار و ۸۰۰ هیات است که بالای ۴ هزار هیات از طریق ثبت در سامانه «طوبا» ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه هر دو مجموعه هیات مذهبی و هیات «شاه حسین‌گو» شورای مخصوص به خود دانرد، تصریح کرد: شورای هیات‌های مذهبی شهر تبریز، شهرستان‌ها و کانون مداحان شهرستان‌ها فعال بوده همچنین شورای هیات‌های مذهبی استان نیز برای پنجمین دوره راه‌اندازی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: مفتخریم که در این دوره دبیری شورای هیات‌های مذهبی بر عهده آذربایجان‌شرقی است. ساماندهی هیات‌های مذهبی از عید غدیرخم قابل مشاهده بود به طوریکه از سال گذشته با وجود اینکه برخی هیات‌ها قبل عید غدیر عزاداری خود را شروع می‌کردند ولی دیگر همه عزاداری‌ها به بعد عید غدیر موکول شد.

160 روحانی به مساجد شهرستان مرند اعزام شدند

حجت الاسلام مظفر رجب زاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مرند گفت: محرم امسال 160روحانی به منظور تبیین اهداف قیام امام حسین، برپایی نماز جماعت و تبلیغ دین به مساجد شهرستان اعزام شدند. هدف از اعزام روحانیون به مساجد، تبیین اهداف قیام امام حسین(ع)، برپایی نماز جماعت و تبلیغ دین است.

وی، تبیین نهضت عاشورا را بسیار مهم دانست و افزود: نهضت عاشورا مسیر راه زندگی تمام بشریت است و نه تنها مسلمانان بلکه سایر ادیان و انسان های آزادی خواه نیز آن را الگوی خود در نجات از دست استبداد و ظالمان قرار می دهند.

رجب زاده دعوت مردم به دین، محبت بخشی اهل بیت به جامعه و مسائل تبلیغی دین را از جمله ظرفیت های ماه محرم بیان کرد و افزود: هیئت های عزاداری در مرند در سال های اخیر به برکت انقلاب اسلامی رو به رشد بودند به طوری که هم اکنون نزدیک 400 هیئت در شهرستان فعالیت می کنند.

وی به هیئت های عزاداری توصیه کرد از آفت هایی که ممکن است دچار آن شوند جلوگیری نموده و با برگزاری عزاداری ها بصورت سنتی، از استفاده از هرگونه نوآوری در عزاداری از قبیل آلات موسیقی، آهنگ ها و سبک هایی که مورد تایید مراجع نیست، خودداری نمایند.

رشد 27 درصدی کمک های مردم آذربایجان شرقی در جشن عاطفه ها

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گزارشی از کمک‌های مردمی در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها ارائه داد و گفت: تاکنون سه میلیارد و 734 میلیون تومان به دانش آموزان نیازمند کمک کردند که این مبلغ نسبت به سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.    

بهروز شریف، گفت: مردم نیکوکار استان در مرحله نخست جشن عاطفه ها تاکنون سه میلیارد و 734 میلیون تومان به دانش آموزان نیازمند کمک کردند که این مبلغ نسبت به سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.

وی با اعلام این‌که کمک‌های جمع‌آوری‌شده در مرحله نخست جشن عاطفه ها تا پایان شهریور بین دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد، عنوان کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید دانش آموزان با شرکت پرشور در مرحله دوم جشن عاطفه ها همدلی خود را با دانش آموزان نیازمند نشان خواهند داد./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات