۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۷۷۶۱۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

حقایق قرآن در وجود امام حسین موج می‌زند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) چهره انسانی قرآن کریم است، گفت: حقایق قرآن همگی در وجود امام حسین(ع) موج می‌زند و همان گونه که قرآن رحمت و شفا است تربت امام حسین(ع) نیز برای انسان‌ها شفا است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه امروز در حسینیه هدایت گفت: انسان در همین دنیا باید به فکر آخرت باشد.

وی افزود: انسان موجودی نیازمند و فقیر است از این رو خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: ما برای رفع نیازهای مادی و معنوی انسان برنامه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند انبیا، ائمه اطهار(ع) و کتب آسمانی را برای تامین نیازهای انسان فرستاد، ابراز کرد: قرآن کریم و اهل بیت(ع) نعمت تامه و کامله الهیه هستند، امام حسین(ع) می‌فرمایند: خداوند تمام علوم و حقایقی را که در سایر کتاب‌های آسمانی بیان داشته همگی را در قرآن جمع کرده است برهمین اساس قرآن کریم نعمتی کامل برای مسلمانان است.

استاد حوزه علمیه با استناد به آیات الهی مبنی بر اینکه درک و فهم آیه‌های قرآن نیاز به معلم دارد، گفت: انسان نباید تنها به سوی قرآن برود چون علم و معرفت کسب نمی‌کند زیرا انسان استقلال علمی و فکری ندارد بنابراین نیازمند به آموزش است.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) ذکر هستند، عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: برای آموزش آیات قرآن باید به اهل ذکر مراجعه شود، طبق صریح روایات؛ اهل بیت(ع) عالم به قرآن هستند و انسان برای درک آیات الهی باید به آن بزرگان رجوع کند. قرآن رحمت، شفا، آمرزش، رضایت، جنت و سعادت است.

این خطیب مشهور ادامه داد: انسان به وسیله قرآن می‌تواند بیماری‌های باطنی مانند حسد و کبر را درمان کند و با قیامت باوری از این بیماری‌ها که مورد نفرت خداوند است اجتناب کند. انسان با اتصاف به قرآن گناهانش بخشیده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه امام حسین(ع) قرآن عینی خداوند است، اظهار داشت: حقایق قرآن همگی در وجود امام حسین(ع) موج می‌زند و همان گونه که قرآن رحمت و شفا است تربت امام حسین(ع) نیز برای انسان‌ها شفا است.

مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه امام حسین(ع) چهره انسانی قرآن کریم است، گفت: امام حسین(ع) عین قرآن است و عزاداری برای ایشان بسیار ثواب و پاداش دارد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات