۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۵۷۷۶۰۵
حجت الاسلام میرزامحمدی:

دشمن می خواهد از طریق اقتصاد، اسلام را تحت فشار قرار دهد

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که دشمن امروزه می خواهد از طریق عرصه اقتصاد، اسلام را تحت فشار قرار دهد، گفت: شرکت در مجالس عزاداری برای آن جهت است که ما از اهل بیت(ع) بیاموزیم که از کنار مشکلات مردم نگذریم.
میرزا محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزا محمدی ظهر امروز در دومین روز از مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با بیان این که قرآن کریم یک کتاب سراسر نورانی است، گفت: این کتاب آسمانی تصدیق کننده معارف نورانی کتب انبیای پیشین است و در مقایسه با آن کتب کامل ترین و جامع ترین کتاب محسوب می شود.

استاد حوزه  علمیه قم با اشاره به این که قرآن کریم مهیمن بر کتب انبیای الهی است، اظهار داشت: قرآن کریم احاطه کامل بر کتاب های انبیای الهی دارد.

 وی با بیان این که پروردگار عالم، پیامبران را به عنوان الگو برای بشریت معرفی کرده است، عنوان کرد: خداوند پیامبر اکرم(ص) را به عنوان مهیمن انبیای گذشته معرفی کرده است، زیرا ایشان نخستین پیامبر الهی از لحاظ میثاق و آخرین پیامبر از لحاظ بعثت هستند.

حجت الاسلام میرزامحمدی با اشاره به جایگاه ویژه و والای پیامبر گرامی اسلام(ص) ابراز داشت: خداوند پیامبران را شاهد و گواه امت ها قرار می دهد، اما رسول اکرم(ص) شاهد و گواه بر انبیای الهی و همه امت ها هستند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان(ع) نیز متصف به ویژگی های پیامبر اکرم(ص) هستند، زیرا شخص پیامبر اعظم(ص) فرمودند «هر کس می خواهد نظاره کند به همه پیامبران، پس به علی بن ابی طالب(ع) بنگرد».

وی با بیان این که خداوند در قرآن کریم حضرت ابراهیم(ع) و پیامبر اکرم(ص) را به عنوان اسوه معرفی کرده است، طرح کرد: این موضوع به سبب آن است که این دو پیامبر عظیم الشأن(ع) متصف به صفات خاص و برتری بوده اند؛ همه فضائل اخلاقی در رسول اکرم(ص) تجلی پیا کرده بود، تا جایی که خداوند ایشان را دارای «خلق عظیم» دانسته است.

حجت الاسلام میرزا محمدی یکی از اخلاق های پیامبر گرامی اسلام(ص) را «اکرام مهمان» خواند و گفت: ایشان در روایتی می فرمایند «مهمان را اکرام کن، حتی اگر کافر باشد»؛ سیره ائمه معصومین(ع) نیز همین بوده است که از شناسنامه مهمان سؤال نمی کردند و هر مهمانی را به نحو احسن پذیرایی می کردند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: همه ما در این دنیا مهمن سفره کرامت اهل بیت(ع) هستیم، بر این اساس نباید عمر خود را به بطالت، گناه، غفلت و بی توجهی بگذرانیم؛ عمری که با بی توجهی سپری شود، ختم به خیر نخواهد شد.

وی با اشاره به این که دشمن امروزه می خواهد از طریق عرصه اقتصاد، اسلام را تحت فشار قرار دهد، تصریح کرد: شرکت در مجالس عزاداری برای آن جهت است که ما از اهل بیت(ع) بیاموزیم که از کنار مشکلات مردم نگذریم./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات