۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۷۷۵۷۵
آیت الله حکیم:

محرم بهار شیعیان است

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف خواستار غنیمت شمردن فرصت ماه محرم شد و تاکید کرد که این ماه، بهار شیعیان است.
حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، جمعی از مسؤولان هیأت و دسته های عزاداری به همراه شعرا و مداحان در ماه محرم با حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار کردند.

حضرت آیت الله حکیم در این دیدار گفت: شعرا و مداحان باید به سیره معصومین (ع) تمسک جویند و آن ها را الگوی خود قرار دهند و نهضت حسینی را با امور دیگر که ربطی به این نهضت و ماه حزن و اندوه ندارد، آمیخته نکنند.

وی بر ضرورت غنیمت دانستن فرصت ماه محرم تاکید کرد و بیان داشت: مسؤولان هیأت و دسته های عزاداری و مداحان و شعرا نباید فرصت ماه محرم که ماه حزن و اندوه است را از دست بدهند و به مسائل ثانوی و به دور از نهضت حسینی مشغول شوند.

این مرجع تقلید نجف اشرف عنوان کرد: جهانیان به برکت برگزاری مجالس ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) که از سوی معصومین (علیهم السلام) ترسیم شده است، با مذهب تشیع آشنا شده اند.

وی مجالس امام حسین (علیه السلام) را نعمت خداوند متعال و بهار شیعیان دانست و تصریح کرد: خداوند متعال به برکت این گونه مجالس مشکلات و بلاهای حتمی که از جهات مختلف ما را احاطه کرده، دفع ساخته است.

حضرت آیت الله حکیم تاکید کرد که ماه محرم فرصت بسیار مناسبی است که انبیا، رسولان الهی و ائمه معصوم (سلام الله علیهم) یکی پس از دیگری تا امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) برای آن گریه کردند.

وی خواستار برگزاری و مشارکت پرشور مومنان در مجالس عزای حسینی شد و بیان داشت: شعرا باید در رثای سید الشهدا (علیه السلام) نوحه سرایی و بزرگی مصیبی که در حق اهلبیت (علیهم السلام) و اصحابشان (علیهم السلام) نظیر شکنجه و ظلم های که روا شده است، را بیان کنند.

این مرجع تقلید افزود: مصیبتی که در حق اهل بیت (علیهم السلام) شده بسیار بزرگ است و حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در حق آنان گریه کرد و اهل بیت (علیهم السلام) که خود مانند کشتی حضرت نوح، مایه نجات امت از  غرق شدن هستند، بر گریه بر امام حسین (علیه السلام) سفارش کرده اند./994/ب902/ف

ارسال نظرات