۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۵۷۷۵۷۱
امام جمعه بروجرد:

عزاداری در ماه محرم همراه با شور و شعور حسینی باشد

امام جمعه بروجرد بر ضرورت برپایی مراسم عزاداری در ایام محرم همراه با شور و شعور حسینی تأکید کرد و گفت: در مجالس عزاداری باید با استفاده از فرصت ها و ظرفیت ها معرفت حسینی را بین نسل امروز تبیین کنیم.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید علی حسینی، امام جمعه بروجرد، ظهر امروز در رؤسای ادارات و دستگاه های اجرایی این شهرستان که در محل فرمانداری  بروجرد با عنوان درس هایی از قرآن با محوریت شناخت اهل بیت(ع) برگزار شد، گفت: اهل بیت(ع) بالاترین مقام طهارت هستند.

حجت الاسلام حسینی با تسلیت ایام محرم افزود: برگزاری مراسم عزاداری در این ایام باید با شور و شعور حسینی برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه معرفت حسینی مهم تر از عزاداری است، بیان کرد: همه ما موظف هستیم که شخصیت عرفانی، اخلاص و عبادت امام حسین(ع) را به جهانیان معرفی کنیم و معرفت حسینی را بین نسل جوان جامعه امروز تبیین سازیم.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه پیامبر اسلام برترین فرد از بین انبیا و فرشتگان الهی است، افزود: هیچ کسی با اهل بیت(ع) قابل قیاس نیست و هنوز آنها را نشناخته ایم.

امام جمعه بروجرد با تأکید بر ضرورت شناخت اهل بیت(ع) و الگو گیری از سبک زندگی آنان اظهار داشت: شناخت اهل بیت(ع) نیازمند مطالعه، تحقیق، تهذیب نفس و خودسازی است.

وی با اشاره به پاکی و برتری اهل بیت(ع) یادآور شد: طهارت باطنی آنها به دور از پلیدی، خساست و  بخل است و باید از ویژگی های رفتاری و اخلاقی اهل بیت(ع) و بزرگان دین در زندگی فردی و اجتماعی الگو بگیریم.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر ضرورت خدمت بی منت به مردم و اینکه پست و مقام ها را برای خدمت به مردم بدانیم، عنوان کرد: اگر بتوانیم دنیا گریزی و زرق و برق دنیا را از درون خود دور و تواضع را جایگزین کنیم، توانسته ایم تربیت اسلامی را در وجود خود پرورش دهیم./9451/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات