۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۵۷۷۵۲۳
معاون تهذیب حوزه های علمیه:

طلاب در رسالت خود نباید شک و تردید داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: طلاب نباید در راه انجام رسالت هیچ شک و شبهه ای در خود راه دهند و بدانند که این راه، راه پاکان است.
ملکی معاونت تهذیب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی معاون تهذیب حوزه های علمیه صبح امروز در مدرسه آیت الله آخوند ملاعلی همدانی با اشاره به اهمیت رسالت حوزه های علمیه اظهار داشت: حوزه علمیه همدان در همه عرصه های علمی و آموزشی در کشور به عنوان حوزه ای سرآمد، مطرح است.

وی افزود: در حوزه علمیه نجف، قم و سامرا کماکان از رتبه علمی و اخلاقی آیت الله آخوند همدانی روایت می کنند و از عظمت علمی وی یاد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی ابراز داشت: مدیریت و رسیدگی به امور اجرایی حوزه های علمیه خادمی برای طلاب است و افزاد باید آن را غنیمت بشمارند.

وی ادامه داد: آیت الله عراقچی همدانی می فرمود که انسان تربیت می شود که تربیت بکند و ایشان می گفت کاری در زیر این آسمان با برکت تر از تربیت طلاب نیست.

معاون تهذیب حوزه های علمیه گفت: خداوند به طلاب توفیق خاص داده است و یک لحظه طلبگی و حوزوی بودن را به دنیا نمی دهم و انسان باید وسوسه شیاطین را بی توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: طلاب نباید در راه انجام رسالت هیچ شک و شبهه ای در خود راه دهند و بدانند که این راه، راه پاکان است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اهمیت توجه به متون درسی در حوزه اظهار داشت: متون درسی حوزه نباید مورد اشکال قرار گیرد و تا زمانی که کتابی بهتر و مفید تر از آن تهیه نشود مورد استفاده قرار خواهند گرفت و این مسیری است که همه بزرگان ما در آن حرکت کرده اند.

وی افزود: عالمان ربانی حقیقی اهل بیت(ع) هستند و شیعیان باید از روایات و آیات راه نجات را بیاموزند و تلاش برای آبادانی آخرت بسیار با ارزش تر از آبادانی دنیا است و انسان نباید محور حرکت خود را دنیا قرار دهد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه تاکید کرد: بی ادبی به استاد انسان را از مسیر دور نگه می دارد و طلاب باید آداب المتعلمین و منیه المرید را به خوبی مطالعه و عمل کنند./۹۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات