۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۵۷۷۵۱۴
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی:

رییس جمهور و مسؤولان درد مردم را بشنوند

عضو جامعه مدرسین با تأکید بر این که رییس جمهور و مسؤولان باید زمانی را در هفته قرار دهند تا درد مردم را بشنود، گفت: مسؤول در نظام اسلامی باید حرف مردم را گوش داده و جواب آن ها را بدهد، مردم باید ببینند که مسؤول خدمتگزار آنان است نه این که بخواهد ریاست بر آن ها داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری دهه اول محرم که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با بیان این که مومنان باید یار و کمک یکدیگر باشند، گفت: امروز دشمن سرمایه گذاری کرده که شیعیان و مسلمانان رابه جان هم بیندازند.

وی افزود: امروز عده ای آنقدر بی رحم شده اند که خون مردم را در این شرایط سخت می مکند، توصیه قرآن اعتصام به حب الهی، پرهیز از تفرقه و یاری نیازمندان است؛ امروز دنیا متحد شده تا جنگ در زمینه های گوناگون را به کشور ما و امت اسلام تحمیل کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که باید هوشیار باشیم که استکبار برای همه کشورهای اسلامی برنامه دارد تا آن ها را نابود کند، اظهار داشت: همه جامعه به ویژه مسؤولان باید هوشیار باشند که در زمین دشمنان بازی نکنند.

وی ادامه داد: جلسات محرم برای آشنایی با قیام حضرت سیدالشهدا(ع) که همه بدانند امام حسین(ع) برای مقابله با ظلم و ظالم جنگید، گاهی گفته می شود که نباید مسائل سیاسی را در مجالس و منابر بیان کرد در حالی که دین به معنای سیاست است و هدف قیام امام حسین(ع) یعنی مقابله با ظالم امری سیاسی در مسیر الهی بود.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر سبب وحدت جامعه می شود، ابراز داشت: احیای این فریضه از فساد در جامعه جلوگیری می کند، اگر نسبت به هم دلسوزی لازم را می داشتیم معنا نداشت عده ای در کشور اسلامی کالاهای مورد نیاز را احتکار کنند؛ با هر نوع فسادی بابد در نظام اسلامی مقابله شود.

وی با تأکید بر این که رییس جمهور  و مسؤولان باید زمانی را در هفته قرار دهند تا درد مردم را بشنود، عنوان کرد: مسؤول در نظام اسلامی باید حرف مردم را گوش داده و جواب آن ها را بدهد، مردم باید ببینند که مسؤول خدمتگزار آنان است نه این که بخواهد ریاست بر آن ها داشته باشد؛ مسؤولان باید مردم را به خوبی شناخته و خدمتگزار واقعی آنان باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هدف قیام امام حسین(ع) باید در مجالس عزاداری تبیین شود، امروزه بباید مراقب باشیم که عده ای با ناهنجاری ها به قم و جایگاه رفیع آن دهن کجی نکنند./1323/

ارسال نظرات