۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۵۷۷۴۶۷
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

بدخواهان با شبهات در صدد دور کردن مردم از عزاداری ها هستند

استاد حوزه علمیه با اشاره به هجمه های بسیار برای دور کردن مردم از عزاداری های اهل بیت(ع)، گفت: امروز در فضای مجازی تلاش می شود که به گریه کردن برای اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) ایراد وارد شود.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظر منفرد استاد حوزه علمیه قم ظهر امروز در مراسم عزاداری دهه اول محرم که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد،  با اشاره به هجمه های بسیار برای دور کردن مردم از عزاداری های اهل بیت(ع) گفت: امروز در فضای مجازی تلاش می شود که به گریه کردن برای اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) ایراد وارد شود.

وی با طرح این سؤال که آیا گریه امری 100 درصد منفی است؟ افزود: اگر در زندگی کاری بدون فایده باشد لغو است یا اگر آسیبی به روح، بدن و مال انسان برساند بد است، حال آیا بکا و گریه حالتی منفی در انسان به شمار می رود؟ آیا خندیدن در همه موارد مثبت است؟

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اینگونه نیست که گریه امری نامطلوب باشد، اظهار داشت: اگر چشم انسان خشک باشد چشم انسان دچار مشکل می شود، آیا گریه در عرصه بین المللی، ملل و نحل امری نامطلوب محسوب می شود؟

وی ادامه داد: امروزه از نظر پژوهش های انجام شده فواید و ثمرات بسیاری برای گریه کردن بیان شده است، این موضوع غیر از فضیلت گریه بر امام حسین(ع) است، گاهی انسان در اثر گریه نشاطی پیدا می کند که کمتر از نشاط خندیدن نیست و چه بسا بالاتر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نامه مردم کوفه به حضرت سیدالشهدا(ع) ابراز داشت: مقاتل نوعا از سوی مخالفان نقل شده است که مطالب آن از نظر صحت و سقم ارزیابی شود.

وی عنوان کرد: در برخی کتاب ها آمده که حضرت مسلم در بین راه مدینه و کوفه از رساندن نامه استعفا داده است، مسلم شخصیتی نبود که وقتی از سوی سیدالشهدا مأمور به کار بزرگی می شود در بین راه استعفا دهد چرا که بسیار شجاع و قوی الایمان بود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: گاهی سؤال می شود که چرا مردم کوفه بی وفایی کردند، معنای بیعت این است که انسان تا پای جان فداکاری می کند، باید تاریخ را بررسی کرد و عبرت گرفت که چرا هزاران نفر بیعت کردند اما وفادار به بیعت خود نماندند، این در حالی است که وقتی انسان به باوری می رسد باید پای آن بایستد نه این که با هر بادی به هر جهت برود./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات