۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۷۷۳۸۰
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی:

به دنبال ایجاد شبکه مفسران مبلغ هستیم

عضو مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم گفت: ایجاد شبکه ای از اساتید که علاوه بر جنبه‌های تفسیری، دارای ابعاد تبلیغی نیز باشند، یکی از اهداف مجمع عالی تفسیر است تا موضوع تبلیغ با محوریت قرآن و جذابیت‌های آن محقق شود.
حجت الاسلام بنیادی حجت الاسلام بنیادی

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برنامه‌های مجمع عالی تفسیر در زمینه تبلیغ قرآنی اظهار داشت: ایجاد شبکه ای از اساتید که علاوه بر جنبه‌های تفسیری، دارای ابعاد تبلیغی نیز باشند، یکی از اهداف مجمع عالی تفسیر است تا موضوع تبلیغ با محوریت قرآن و جذابیت‌های آن محقق شود.

وی ادامه داد: درخواست خود را به صورت پیشنهادی برای مفسرین ارسال کرده‌ایم که در طول ماه مبارک رمضان و ایام تبلیغی محرم چند موضوع به روز و ناب را انتخاب و ارائه کنند تا در قالب مجله یا کتابی چاپ شود و در نتیجه به واسطه همین تبلیغ‌ها، می‌توان موسوعه‌ای تشکیل داد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر متقاضیان و مشتاقان تبلیغ در شهرها و سایر مراکز با تخصصی تفسیر بسیار زیاد است، گفت: این امر به طور مستقیم با جذابیت قرآن مرتبط است.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی افزود: مجمع عالی تفسیر قرآن کریم با درخواست‌های فراوانی از سوی اساتید قوی و صاحب‌نام کشور مواجه است، چراکه آنها این کار را شایسته دانسته و در نتیجه در جریان اعزام مفسر قرار می‌گیرند.

وی با تأکید بر این‌که استقبال بی‌نظیر از تبلیغ با شیوه تفسیری، نگاهی بسیار مثبت است، گفت: ارزیابی بسیار مثبتی روی آینده این قضیه وجود دارد، زیرا برای این اعزام مفسران که زیر نظر مجمع عالی تفسیر انجام می‌شود و با وجود امکانات کم این استقبال گسترده از این طرح نوپای پنج ساله در حال انجام است، آینده خوبی پیش‌بینی می‌شود و به هرصورت این کار در حال انجام است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به شیوه هماهنگی با دیگر نهادهای تبلیغی مطرح کرد: در حال حاضر با نهادهای مختلفی هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد تا مشخص شود که چه اساتیدی در بحث تبلیغ و در زمینه تفسیر می‌توانند کارساز و پویا باشند.

وی ادامه داد: در رشته‌های دیگر علوم حوزوی همچون مباحث اخلاقی در حوزه‌های علمیه، بایستی مفسری را با تخصص اخلاق و تربیت اعزام کرد و همچنین در موارد دیگر، بایستی مؤسسات و نهادهای تبلیغی روی این مسأله به صورت تخصصی و کارشناسی کار کرده و با راه‌اندازی شورای مرکزی و با مشورت و هماهنگی با سایر نهادهای مرتبط، اعزام‌های تخصصی تعریف و رده‌بندی شده و در فایل و قسمت خود قرار گیرد و متولیان امر نیز نسبت به شناسایی مبلغان متخصص در یک رشته خاص اقدام و بعد از آن اعزام را آغاز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در پایان ابراز داشت: اکنون در ابتدای کار قرار داریم و حداقل در مجمع عالی تفسیر، آینده خوبی برای اعزام مفسرین و شناسایی اساتید و کارشناسان تبلیغی در این زمینه پیش بینی می‌شود و جای امیدواری نسبت به موفقیت در این موضوع وجود دارد./876/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات