۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۰
کد خبر: ۵۷۷۱۲۸

برگزاری کنگره بین المللی بزرگداشت آیت الله سید محمود شاهرودی

کنگره بین المللی بزرگداشت آیت الله سید محمود شاهرودی با دو پیش کنگره برگزار می‌شود.
آیت الله سید محمود شاهرودی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباس نصیری فرد دبیر اجرایی کنگره با اعلام این خبر،از برپایی دو پیش کنگره و کنگره اصلی بزرگداشت آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی(ره) در ماه های آتی خبر داد. 

دکتر نصیری فرد با علام اینکه کنگره در سه مرحله برگزار می شود، گفت: به جهت اینکه مرحوم آیت الله شاهرودی در حوزه نجف مستقر بودند و شاگردان زیادی در این حوزه پرورش دادند، لذا پیش کنگره اول آذر 97 در کشور عراق و در حوزه علمیه نجف و پیش کنگره دوم اسفند 97 در زادگاه معظم له شاهرود و کنگره اصلی اردیبهشت 98 با حضور مراجع تقلید، علما، فضلا و عموم مردم در قم برگزار می گردد.

همچنین ایشان در بیان چرایی برپایی این کنگره گفت: آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی(ره) دارای ابعاد شخصیتی ویژه ای است که باید به مردم و خصوصا نسل جوان طلبه معرفی شود، به همین منظور کنگره بزرگداشت آن عالم جلیل القدر اردیبهشت 98 در قم برگزار می شود.

وی افزود: ایشان بعد از ارتحال آیت الله العظمی بروجردی(ره) به عنوان یکی از مراجعی که زعامت شیعه را در داخل و خارج کشور دارا بود، شناخته می شود. نصیری فرد با اشاره به بُعد اجتماعی و سیاسی آیت الله شاهرودی اظهار کرد: ایشان علاوه بر خدمات اجتماعی گسترده ، در عرصه سیاست نیز خوش درخشید و به عنوان یک «مرجع انقلابی» شناخته میشد. دبیر کنگره بین المللی بزرگداشت آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی افزود: ایشان در دفاع از امام خمینی(ره) چندین نامه به محمدرضا پهلوی نوشت و ضمن اعتراض به نحوه برخورد با امام از مبارزات مردم و امام دفاع نمود.

 وی افزود: فراخوان مقاله و محورهای آن به زودی اعلام خواهد شد./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: تسنیم

ارسال نظرات