۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۵۷۶۷۳۸
آیت‌الله ‌‌عالمی در گفت‌وگو با رسا:

حوزه و مراجع همواره در کنار مردم و حامی آنان هستند| مسؤولان دولتی گوش شنوا داشته باشند

نماینده خبرگان رسیدگی به طبقات مستضعف را وظیفه مسؤولان دانست و گفت: حوزه و مراجع، مردم را در شرایطی که مشکلات معیشتی جدی دارند تنها نگذاشته و همواره در کنار مردم بوده و از آنان حمایت خواهند کرد.
آیت الله عالمی

آیت‌الله حسن ‌‌عالمی نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه از گذشته تا به امروز علما و مراجع تقلید همیشه پیش قراول بودند و مردم پشت سر آنان حرکت کردند، گفت: بر همین اساس در ماه‌های اخیر ما شاهد تجمعات حوزویان در استان‌هایی مانند قم، مشهد و تهران در واکنش به مشکلات معیشتی مردم و بحران اقتصادی کشور بودیم.

وی افزود: همچنین مراجع تقلید با صدور اطلاعیه و صحبت با مسؤولان اجرایی از آنان رفع سریع مشکلات اقتصادی را خواستار شدند؛ بنابراین علما و مراجع تقلید در این شرایط که مشکلات معیشتی برای مردم پیش آمده آنان را تنها نگذاشته و علی الدوام در کنار مردم بوده و از آنان حمایت خواهند کرد.

رسیدگی به طبقات مستضعف مهمترین وظیفه مسؤولان

آیت‌الله عالمی با تاکید براینکه علما و مراجع تقلید با حمایت از مردم، رسیدگی به طبقات مستضعف برای تامین زندگی آبرومند را مهمترین مساله نظام می‌دانند، ابراز کرد: در شرایط فعلی ما شاهد بودیم که مراجع تقلید هم به موقع اظهار نظر کردند و هم موضع گیری آن بزرگان بسیار مناسب و شایسته بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان داشت: مراجع تقلید تذکرات لازم را در راستای رفع مشکلات اقتصادی به آقایان مسؤول بیان کردند و آنچه را که باید به آنان توصیه می‌کردند انجام دادند؛ حال شاید با توجه به شرایط فعلی و پرهیز از این موضوع که مبادا دشمن تصور کند بین روحانیت و حاکمیت اختلاف وجود دارد و بخواهد از آن سوء استفاده کند، مراجع تقلید از مواضعی که با مسؤولان دولتی به شدت برخورد کنند اجتناب کردند.

وی افزود: اما اگر مراجع تقلید و علما به این نقطه برسند که دشمن نمی‌تواند از این مهم سوء استفاده کند و ببینند مسؤولان دولتی و دست اندرکاران اقتصادی کشور گوش شنوایی ندارند که صدای علما و مردم را بشنوند به طور قطع مواضع جدی‌تری در برابر چنین مسؤولانی خواهند داشت.

ملت  به خیرخواهی و دلسوزی رهبری ایمان دارند

آیت‌الله عالمی با بیان اینکه راس این نظام رهبر معظم انقلاب قرار دارد و ملت مردم دوستی ایشان را با همه وجود حس کرده‌اند، گفت: مردم سال‌ها است که خیرخواهی معظم له را درک کرده‌ و دلسوزی ایشان را باور دارند و می‌دانند که رهبری بارها در جلسات خصوصی و عمومی بر رفع مشکلات اقتصادی مردم تاکید داشتند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: همچنین معظم له بارها تاکید داشتند که باید نسبت به مسائل همه جانبه نگاه کرد و نباید طوری باشد که دشمن از شرایط فعلی سوء استفاده کرده و در درون جامعه شکاف ایجاد کند؛ اختلاف و تفرقه خطری بزرگ برای انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه موضع گیری‌ها باید به دور از ایجاد اختلاف و تفرقه بین مردم و مسؤولان باشد، عنوان کرد: مسؤولان باید با حفظ وحدت در جهت رفع مشکلات مردم حرکت کنند و طبق صریح کلام رهبری؛ باید شبانه و روز و به صورت جهادی برای رفع مشکلات مردم کار کنند تا خلأهای به وجود آمده رفع شود./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات