۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۷۶۴۷۷

گزارش رسا از توطئه انگلیس برای اختلاف افکنی میان عراق و ایران

انگلیس با دستاویز کردن مسائل گوناگون درپی ایجاد اختلاف میان دو ملت عراق و ایران است که به روابط دیرینه و مستحکم دو کشور خدشه وارد کند.
اختلاف میان دو ملت عراق و ایران اختلاف میان دو ملت عراق و ایران اختلاف میان دو ملت عراق و ایران اختلاف میان دو ملت عراق و ایران اختلاف میان دو ملت عراق و ایران گاردین - تعرض جنسی ایران و عراق

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، صیغه مردان عراقی برای زنان ایرانی، استفاده جنسی مردان عراقی از زنان ایرانی و کشف خانه های فساد جنسی در مناطق آزاد، تیتر برخی از اخباری است که این روزها در فضای مجازی و خبرگزاری داخلی و خارجی به صورت گسترده ای به آن پرداخته شده و خواسته و ناخواسته در پازل دشمنان و کشورهای استکباری قدم برداشته اند.

اما برای کشف این ماجرا و اهداف پشت پرده آن، در ابتدا باید ریشه این گونه سخنان را مورد بررسی قرار دهیم.

ریشه ماجرا

روزنامه «شهروند»، وابسته به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، یکشنبه 4 شهریور، با تیتر «مردان عراقی و حاشیه های تجرد» در گزارشی از زبان یک مسوول صنفی مدعی شد که «توریست‌های مرد عراقی با هدف بهره گیری جنسی از زنان ایرانی به شهر مقدس مشهد می روند. »

سپس روزنامه شرق در شبکه اجتماعی توییتر خود مدعی شد: در منطقه آزاد اروند می توان رد خانه های را گرفت که برای استفاده جنسی از زنان به راه می افتد.

و این روزنامه به نقل از رییس هتلداران خراسان رضوی نوشت: در مورد ازدواج موقت عراقی ها با زنان ایرانی باید بیشتر مراقب باشیم.

ادعای سوء استفاده جنسی مردان عراقی از زنان ایرانی بیش از این و برای اولین بار در 7 می 2015 میلادی (17 اردیبهشت 1394 شمسی) از سوی روزنامه گاردین انگلیس با تیتر «شهر مشهد غرق در تجارت جنسی و ازدواج متعه» بیان شده بود و به تبع رسانه های عربی نیز آن را به صورت گسترده پوشش دادند.

و این موضوع در سال 1394 تا کنون بارهای از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی برای رسیدن به اهداف سیاسی استفاده شده است که برای نمونه می توان به ادعای یکی از احزاب علیه آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در مشهد اشاره کرد.

سایت امام جمعه مشهد در این باره نوشت: در روزهای اخیر با بالا گرفتن تب انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ گروههای سیاسی و احزاب جنگ روانی علیه رقبای خود را مهندسی می کنند و در این راستا شخصیت های اجتماعی، سیاسی و مذهبی نیز از تخریب ایشان بی نصیب نیستند. رهبری معظم انقلاب، مراجع معظم تقلید، اساتید دانشگاه و فضلای حوزه در فضای رسانه ای با تقطیع و دروغ پردازی و شایعه پراکنی مورد هجوم قرار می گیرند.

در فضای مجازی پوستری منتشر شده که متاسفانه بعضی کانال های اصلاح طلب به نام های ارزشی نیز آن را انتشار داده اند که کاملا کذب می باشد. در ذیل نمونه آن را مشاهده می فرمایید:

لازم به ذکر است آیت الله علم الهدی تا کنون در مورد این موضوع هیچ اظهار نظری نکرده است. و این مطلب به حدی منزجر کننده و ساده لوحانه است که مخاطب هوشمند رسانه به راحتی نادرستی آن را تشخیص می دهند.

همچنین سلطنت نشینان بریتانیا همین نقشه یعنی تعرض جنسی در عراق را آغاز کردند ولی این بار خود وارد این موضوع نشدند و با استفاده از سایت شرق الاوسط که دفتر اصلی این روزنامه در لندن است توطئه خود را کلید زدند.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط آبان 1395مدعی شد: گریگوری هارتل، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد که مناسبت‌های دینی در عراق شاهد درهم آمیخته شدن هیأت‌ هایی است که از خارج از عراق به ویژه از ایران و کشورهای مجاور می‌آیند. در پی زیارت اربعین پارسال ۱۶۹ زن عراقی به صورت ناخواسته حامله شدند.

پس از انتشار این خبر سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای این خبر را یک خبر دروغین دانست و اعلام کرد که این سازمان بار دیگر سوءاستفاده از نامش در اخبار دروغین را محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: یکی از اصحاب رسانه این سازمان در ژنو درباره ازدواج نامشروع طی مراسم دینی صحبت کرده است. ما به شدت استفاده از نام سازمان جهانی بهداشت در گزارشات دروغینی که هیچ ارتباطی با اصولمان ندارد محکوم می‌کنیم و اکنون در حال جستجوی منبع این خبر اشتباه هستیم و احتمالا ناشرانش محاکمه شوند.

روزنامه الشرق الاوسط گزارش خود را با عنوان «هشدارهای بین‌المللی درباره بارداری نامشروع در کربلا» دو بار منتشر کرده است.

پس از اینکه روزنامه الشرق الاوسط این خبر را از سایت اینترنتی خود حذف کرد، دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن انتشار اخبار دروغین، از این روزنامه خواست رسما از مردم عراق عذرخواهی کند.

در این بیانیه آمده است: انتشار چنین گزارش دروغینی اهانت به مردم غیور عراق محسوب می‌شود که جان خود را بر سر دفاع از خاک، شرافت و آبرویشان می‌گذارند. ما از این روزنامه و صاحب آن می‌خواهیم رسما عذرخواهی کند. عراق حق خود را برای محاکمه این روزنامه براساس اصول و قوانین محفوظ نگه می‌دارد.

اهداف انگلیس

با بررسی ریشه این دو ماجرا به خوبی در میابیم که انگلیس چگونه می خواهد بین دو ملت ایران که سوابق همکاری و ارتباطات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دیرینه ای دارند، اختلاف ایجاد کند.

ادعای روابط جنسی زائران ایرانی با زنان عراقی و همچنین روابط جنسی زائران عراقی با زنان ایرانی یکی از توطئه های انگلیس در کنار سایر شایعات و دروغ پراکنی نظیر آتش زدن اتوبوس زائران عراقی در ایران، انتقال آب کارون به عراق، خشک کردن آب هور العظیم از سوی ایران و آتش زدن نی‎زارهای آن از سوی عراقی ها و غیره برای ایجاد اختلاف میان دو ملت است.

انگلیس و رسانه های اقماری وابسته به آن با مطرح کردن چنین مسائلی اهداف کوتاه مدت نظیر کم رنگ کردن پیاده روی اربعین حسینی و اهداف بلند مدت نظیر کاهش روابط فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دو ملت عراق و ایران را دارند.

نتیجه:

فارغ از مباحث قانونی و اخلاقی که چرا رسانه های ایرانی خواسته یا ناخواسته در پازل دشمنان بازی می کنند یا چرا مسؤولان ایرانی در صورت صدق این موضوع ها با عوامل و زمینه های گسترش این گونه مسائل برخورد قانونی نمی کنند، مردم ایران و عراق باید مانند گذشته نسبت به دسیسه و توطئه های دشمنانی مانند انگلیس هوشیار باشند و وارد بازی نژادپرستانه آنان نشوند و خدشه ای به روابط دوستانه و گسترده اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میان عراق و ایران نزنند./۹۹۴/ب۹۵۱/ف

ارسال نظرات