۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۷۶۴۱۵
مدیر عامل بنیاد غدیر:

مبلغان غدیر را به جهانیان ابلاغ کنند

مدیر عامل بنیاد غدیر با بیان اینکه انقلاب اسلامی مصداق تحقق غدیر است، گفت: مبلغان با فعالیت‌های علمی و پژوهشی غدیر را به جهانیان ابلاغ کنند و این امر با صدور انقلاب آسان‌تر می‌شود.
ظریف منش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین ظریف‌منش مدیر عامل بنیاد غدیر، امروز در سومین همایش غدیر که با موضوع بزرگداشت علامه سید عبدالحسین شرف الدین عاملی که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه غدیر ایام الله و بیانگر حقانیت شیعه است، گفت: غدیر و امامت اگر چه موجب شادی، سرور، جشن و افتخار است، اگر چه غدیر یک نقطه عطف تعیین کننده در سرنوشت جامعه اسلام به شمار می‌رود، اگر چه ما باید در این ایام به شکل‌های مختلف شادی خودمان را نسبت به ولایت امیرمومنان علی(ع) و نسبت به اینکه شیعه ایشان هستیم اعلام کنیم اما نباید از این مهم غافل باشیم که اگر به غدیر عمل می‌شد امروز سرنوشت بشر و جهان چیز دیگری غیر این که هست، می‌شد.

وی افزود: امروز نیز ما می‌توانیم هدف خودمان را براساس غدیر برای تعالی و والایی بشر قرار دهیم و نه تنها با معرفی امام علی(ع) بلکه ایشان را به عنوان اسوه حسنه و نماد همه فضیلت‌ها و خوبی‌ها به جهان بشناسانیم تا بدانند حقیقت غدیر همان ولایت و امامت و یک سرمایه بی بدلیل برای بشر به حساب می‌آید.

ظریف‌منش با بیان اینکه امامت و ولایت قدرت نرم شیعه برای مواجهه و مقابله با همه دشمنی‌ها، خباثبت‌ها و دشواری‌ها است، ابراز کرد: با ولایت و امامت راه برای رسیدن به اهداف آسان می‌شود. امام راحل و رهبر معظم انقلاب فرمودند: غدیر بحث سیاست و نطام سازی و بحث چگونه اداره کردن جامعه است.

مدیر عامل بنیاد غدیر با بیان اینکه غدیر سرمنشأ و نقطه اصلی تشکیل انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: غدیر پیامی است که امروز در جهان خواهان و طالب دارد. تشنگان ناگزیر از تن دادن به ظلم و ستم غربی‌ها که عدالت، آزادی و خداخواهی را زندگی توام با یک رفاه و سعادت انسانی حداقلی می‌دانند می‌توانند طرف ما باشند و از این سرمایه عظیم استفاده کنند. با این دیدگاه ما اعتقاد داریم که عید ولایت و امامت و مباهله را باید جشن بگیریم و پرچم آن را بیش از گذشته به اهتزاز در بیاوریم اما قبل از همه چیز باید این پیام صادر شود.

وی با تاکید براینکه باید غدیر برای مردم جهان ثابت شود، گفت: ما باید به مردم جهان بگوییم که غدیر یک نسخه شفا بخش برای نجات انسان‌ها است از این رو برای رساندن این پیام باید کارهای علمی و پژوهشی فراوانی صورت بپذیرد و با مخاطب شناسی پیام غدیر برای همگان توجیه شود.

ظریف‌منش با بیان اینکه انقلاب اسلامی مصداق تحقق غدیر است، عنوان کرد: علمای شیعه برای اولین بار توانستند با یک موج فراگیر و توفنده اسلام امام علی(ع) و عظمت پیام شیعه را در کنار عظمت بزرگان آن به دنیا معرفی کنند. ما امروز شاهد وقایع بسیار بزرگی در اروپا و قاره آفریقا هستیم افراد بسیاری در این قاره‌ها حقیقت و بزرگی امام علی(ع) را درک می‌کنند از این رو دشمن با هجمه‌های سنگین به شیعه می‌خواهد مانع گسترش تفکر شیعی در جهان شود.

مدیر عامل بنیاد غدیر با تاکید براینکه مبلغان باید غدیر را به جهانیان ابلاغ کنند، گفت: صدور انقلاب به عنوان مصداق غدیر نیاز به تلاش مبلغان دارد که با کارهای علمی و پژوهشی و فرهنکی میسر می‌شود./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات