۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۷۲۷۸۴
تحلیلگر مسائل بین الملل:

تشکیل ناتوی عربی، لفاظی از سوی مقامات آمریکایی علیه ایران است

هانی زاده گفت: تشکیل ناتوی عربی یک سری لفاظی از سوی مقامات آمریکایی علیه ایران است؛ زیرا ظرفیت کشورهای عربی به ویژه حوزه خلیج فارس به لحاظ انسانی و استفاده از نیروی نظامی بسیار محدود است.
هانی زاده

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به پیام های مهم مقامات جمهوری اسلامی ایران در هفته های اخیر عنوان داشت: این پیام ها در 2 حوزه سیاسی و نظامی قابل تجزیه و تحلیل است؛ رییس جمهور ایران به شدت نسبت به تهدیدات ترامپ مبنی بر قطع صادرات نفت ایران واکنش نشان داده و اعلام کرد در صورت قطع صادرات نفت ایران، اجازه صدور یک قطره نفت را نخواهیم داد.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه آمریکا به خوبی از پیام آقای روحانی رمزگشایی کرد، افزود: سردار سلیمانی به عنوان عالی ترین مرجع نظامی میدانی به شدت در برابر تهدیدات آمریکا واکنش نشان داد و اینگونه واکنش نظامی با ادبیات نظامی میدانی سازگاری دارد و نشان می دهد که ایران در حوزه سیاسی و نظامی آماده پاسخگویی به هر گونه تهدید آمریکا است.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز خاطرنشان کرد: تصور آمریکایی ها بر آن است که با تشکیل ناتوی عربی در برابر ایران ایستادگی کنند حال آنکه ناتوی عربی سال ها پیش تشکیل شده است، تشکیل شورای همکاری خلیج فارس و تلاش عربستان برای تشکیل جبهه عبری عربی از سال ها پیش آغاز و با شکست مواجه شد.

هانی زاده با بیان اینکه ظرفیت کشورهای عربی منطقه در حد یک استان از ایران نیست، تصریح کرد: تشکیل ناتوی عربی یک سری لفاظی از سوی مقامات آمریکایی علیه ایران است؛ زیرا ظرفیت کشورهای عربی به ویژه حوزه خلیج فارس به لحاظ انسانی و استفاده از نیروی نظامی بسیار محدود بوده و ساختاری شکننده در برابر ایران دارند که نمونه آن اتفاقات اخیر صورت گرفته در باب المندب است.

وی ادامه داد: ملت یمن پاسخ کوبنده ای به تجاوزات عربستان داد و 2 ناوچه پیشرفته این کشور را هدف قرار داد؛ البته عربستان سعودی با طرح هدف قرار گرفتن کشتی های نفتی به دنبال اجماع جهانی علیه ایران و هم پیمانانش است.

تحلیلگر مسائل بین الملل اضافه کرد: به نظر می آید اظهارات آمریکا به همراه هم پیمانان و مزدورانش یک نوع پروپاگاندا در برابر اظهارات سردار سلیمانی است.

معاون سیاسی شبکه جهانی در رابطه با اوضاع یمن پس از 3 سال تجاوز عربستان سعودی گفت: موازنه قدرت اکنون به نفع انصارالله و مقاومت یمن است و ابتکار عمل میدانی در دست ملت و ارتش یمن قرار دارد و در آینده عربستان به شدت آسیب خواهد دید.

هانی زاده حمله به فرودگاه ابوظبی و انهدام 2 ناوچه سعودی در باب المندب را مقدمه واکنش های انصارالله در آینده برشمرد./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات