۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۵۶۴۲۹۶
آیت الله مدرسی یزدی:

اتحاد علمای اسلام توطئه های دشمن را بی اثر می کند

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به نقشه های شوم دشمنان برای از بین بردن اتحاد مذاهب اسلامی گفت: اگر علمای مذاهب با یکدیگر ارتباط داشته باشند دشمن نمی تواند کار به جایی ببرد.
آیت الله مدرسی یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدرضا مدرسی یزدی در کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی که صبح امروز در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از حضرت آیت الله مکارم شیرازی برای برگزاری این کنگره گفت: این گونه کنگره ها می تواند کمک بسیار خوبی برای ایجاد اتحاد میان مسلمانان باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به نقشه های شوم دشمنان برای از بین بردن اتحاد مذاهب اسلامی اظهار داشت: اگر علمای مذاهب با یکدیگر ارتباط داشته باشند دشمن نمی تواند کار به جایی ببرد.

وی ادامه داد: بزرگانی همچون مرحوم آیت الله شرف الدین و حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی در زمینه فقه مقارن و علوم اسلامی کتب فراوانی دارند و ضروری است که این کتب را با یکدیگر جمع کرد تا در زمینه معرفی شیعه و خدمات آن مؤثر واقع شود.

آیت الله مدرسی یزدی با اشاره به این که بسیاری از اهل سنت نسبت به شیعه اطلاعات ندارند، ابراز کرد: دشمن از این بی اطلاعی استفاده کرده و شیعه هراسی می کند و همین موضوع سبب می شود تا آن ها دیدگاه خوبی نسبت به شیعه نداشته باشند.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: وقتی اندیشه های شیعه برای سایر مذاهب اسلامی روشن شود بی تردید در می یابند که شیعه هم یک نظریه فقهی خود را دارد و هیگونه جنگ و خشونتی نسبت به سایر مذاهب ندارد؛ تبیین مبانی شیعه سبب می شود تا سایر مذاهب اسلامی نسبت به آن خوش بین شوند و همین مسأله سبب اتحاد می شود.

وی یادآور شد: باید سعی کنیم تا ائتلاف و وحدتی میان امت اسلامی ایجاد شود که دشمن را منکوب کرده و جلوی توطئه ها و نقشه های شوم آن را بگیرد و روز به روز بر عظم اسلام بیفزاید./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات