۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۴
کد خبر: ۵۶۱۶۹۴
آیت الله مصباح یزدی:

انسان نباید در راه انجام وظیفه الهی از ملامت دیگران بهراسد

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) تأکید کرد: این که انسان در مسیر انجام تکالیف الهی و دستورات خداوند از هیچ ملامت گری نترسد نشانه کمال ایمان است.
آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) چهارشنبه شب در جلسه درس اخلاق که در دفتر رهبر انقلاب در قم برگزار شد، با اشاره به عوامل کمال ایمان در روایات گفت: بر اساس روایات انسان باید مراقبت کند که خشنودی و غضب او سبب خارج شدن از مدار حق نشود.

وی افزود: اقتضای ایمان این است که انسان اگر قدرت پیدا کرد هر کاری که دلش خواست انجام ندهد بلکه اقدامات باید در راستای دستورات الهی و خدمت به جامعه باشد، این که انسان در مسیر انجام تکالیف الهی و دستورات خداوند از هیچ ملامت گری نترسد نشانه کمال ایمان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در راه انجام وظیفه الهی نباید از ملامت دیگران ترسید، اظهار داشت: اگر ایمان انسان کامل باشد همانگونه که جان و مال مانعی برای انجام وظیفه او نخواهد بود ملامت افراد نیز تأثیر نخواهد گذاشت.

وی ادامه داد: انسان باید وظایف خود را مطابق دستورات قرآن کریم و اهل بیت(ع) انجام دهد، از ویژگی های دیگر کمال ایمان این است که انسان کارهای خود را به قصد رضایت الهی انجام دهد نه این که قصد ریا داشته باشد.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که انسان مؤمن برای دنیا و آخرت خود تلاش می کند، ابراز داشت: امام صادق(ع) فرمود ایمان انسان کامل نمی شود مگر این که وظیفه دینی خود را تشخیص دهد، تقدیر بر معیشت داشته باشد و بر سختی ها و بلایا صبر کند.

وی عنوان کرد: انسان نباید با یک مصیبت و سختی کل زندگی خود را تعطیل کند بلکه باید صبر داشته باشد، همه تمایلات افراد با دین سازگار نیست بلکه دین در مواردی اجازه داده است، اگر مؤمن ایمان درست داشته باشد در جاهایی که دین اجازه نداده باید پا بر شهوت گذاشته و از دین خود پیروی کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر این که اعتماد انسان تنها باید به خداوند متعال باشد، خاطرنشان کرد: اگر انسان به خدا اعتماد داشته باشد برای او بس خواهد بود، البته این بدان معنا نیست که انسان تلاش نکند بلکه اسبابی وجود دارد که باید انجام داد./1323/

ارسال نظرات