۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۵۶۱۶۸۳
آیت الله جوادی آملی:

هیچ بهانه ای برای اصلاح نشدن نداریم

حضرت آ‌یت الله جوادی آملی با تأکید بر ضرورت استفاده از فرصت های ماه شعبان تصریح کرد: ما هیچ بهانه ای برای اصلاح نشدن نداریم و در هر شرایطی باشیم خاندان کرم ما را می پذیرند و هرچه بخواهیم می دهند.
آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک شعبان گفت: ماه پربرکت شعبان فرصتی برای آماده شدن برای ماه مبارک رمضان است و عده ای آن را عید خاص می دانند.

وی شعبان را ماه پیامبر اسلام(ص) دانست و افزود: صلواتی که هر روز عند الزوال خوانده می شود معارف بلندی دارد که باید استفاده شود، ما هیچ بهانه ای برای اصلاح نشدن نداریم و در هر شرایطی باشیم خاندان کرم ما را می پذیرند و هرچه بخواهیم می دهند.

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان این که شاگردان بسیار بزرگی در مکتب اهل بیت(ع) تربیت شدند، اظهار داشت: هیچ بهانه ای نداریم که بگوییم کرم اهل بیت(ع) محدود است، شعبان ماه خواستن است و انسان باید بخواهد.

وی ادامه داد: عقل ذره ای در قانونگذاری دخالت ندارد بلکه چراغ خوبی برای قانون شناسی است، بایدها و نبایدها از سوی مهندس هستی یعنی خداوند متعال تعیین می شود، خداوند راه را مشخص کرده و انبیا و اولیا با وحی و الهام این راه را شناختند و به ما گفتند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که گفتن این راه به فعل، قول و تقریر معصوم است، ابراز داشت: اهل بیت(ع) مفسر قرآن کریم هستند و باید دین را از آن ها بگیریم، تمام شئون اهل بیت(ع) تعلیم دین است و ایشان میزان اعمال و صراط مستقیم هستند.

وی عنوان کرد: باید از فرصت ناب این ماه مبارک استفاده کرد تا بتوانیم خود را آماده ماه ضیافت الهی کنیم و از عنایات اهل بیت(ع) بهره ببریم./1323/

ارسال نظرات