۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۵۶۱۱۸۲
امام جمعه موقت شهر شال:

مسؤولان مردم را به مصرف کالای داخلی تشویق کنند

امام جمعه موقت شهر شال گفت: دولت و مسؤولان باید مردم را به سوی مصرف داخلی و حمایت از کالای ایرانی تشویق و ترغیب کنند اما متاسفانه مشاهده می‌کنیم که با واردات بی‌رویه و تضعیف کالای داخلی خواسته و یا ناخواسته مردم را به سوی خرید کالای خارجی سوق می‌دهند.
حجت الاسلام شمس الدین شالی

حجت الاسلام شمس‌الدین شالی امام جمعه موقت شهر شال در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به عملکرد دولت در زمینه شعار حمایت از کالای ایرانی گفت: در این چند سالی که رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تولید داخلی تاکید کرده‌اند متاسفانه دولت سیاست‌گذاری مطلوبی نداشته است و به دلیل عدم آگاهی از وجود معادل برای کالاهای خارجی در کشور موجب تضعیف تولید داخلی شده است.

وی در ادامه افزود: دولت و مسؤولان باید مردم را به سوی مصرف داخلی و حمایت از کالای ایرانی تشویق و ترغیب کنند اما متاسفانه مشاهده می‌کنیم که با واردات بی‌رویه و تضعیف کالای داخلی خواسته و یا ناخواسته مردم را به سوی خرید کالای خارجی سوق می‌دهند.

امام جمعه موقت شهر شال با اشاره به عدم اهتمام دولتمردان بر مسأله تولید و اشتغال اظهار کرد: مشاوران اقتصادی در بخش‌های مختلف کشور تحصیل‌کرده مکاتب غربی هستند زیرا در دانشگاه‌ها اقتصاد خارجی تدریس شده است به همین دلیل تفکرات مسؤولان اقتصادی ما به نفع کشورهای سرمایه‌داری عمل کرده و این نظام اقتصادی موجب بیکاری، فقر، تورم و نفوذ سرمایه‌داری غربی در کشور شده است.

وی در پایان گفت: عده‌ای از مسؤولان معتقد هستند ما نمی‌توانیم مشکلات را برطرف کرده و باید از کشورهای دیگر کمک بگیریم باید آگاه باشیم که در دنیای رقابت هیچ رقیبی نمی‌خواهد رقیب مقابلش سبقت بگیرد از این رو، وظیفه داریم با ایمان و اعتقاد حرکت کرده و مشکلات خود را حل کنیم./۸۷۳/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات