۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۶۰۸۸۱
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

آیت الله باریک بین ذره ای از اصول انقلاب اسلامی کوتاه نیامد

نماینده ولی‌فقیه در قزوین گفت: مرحوم باریک‌بین از جمله شخصیت‌های انقلابی بود که در جریان مبارزات انقلاب ذره‌ای کوتاه نیامده و بسیار جدی و محکم در صحنه حاضر بود.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در همایشی که به مناسبت نخستین سالگرد ارتحال عالم ربانی مرحوم آیت‌الله باریک‌بین در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد با اشاره به شخصیت معنوی مرحوم باریک‌بین، گفت: آن مرحوم به عنوان عالمی ربانی و مجاهدی خستگی‌ناپذیر در سال‌های پیش از انقلاب به عنوان شخصیتی برجسته در عرصه مبارزه به میدان آمده و تلاش عظیمی را آغاز کرد.

وی با اشاره به ویژگی شاخص آن مرحوم افزود: تمام کسانی که مرحوم باریک‌بین را پیش از انقلاب و در نوسانات سیاسی و منطقه‌ای شناخته و رصد کردند آن بزرگوار را یک انسان حقیقی یافتند این ویژگی شاخص برگرفته از صداقت باطنی و رفتاری آن مرحوم بوده که در تمام زوایای زندگی او به خوبی مشهود و آشکار است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی مرحوم باریک‌بین را شخصیتی تاثیرگذار در عرصه مبارزات انقلابی دانست و اظهار کرد: مرحوم باریک‌بین از جمله شخصیت‌های انقلابی بود که در جریان مبارزات انقلاب ذره‌ای کوتاه نیامده و بسیار جدی و محکم در صحنه حاضر بود آن مرحوم در جریان فتنه منافقان در زمان ریاست جمهوری بنی‌صدر با بصیرت فتنه‌ها را شناخته و مردم را نسبت به آنها هوشیار کرد.

وی اضافه کرد: در زمانی که آن مرحوم امامت جمعه شهر قزوین را بر عهده داشت فتنه‌های داخلی به تناسب مناسبت‌های سیاسی و اجتماعی در شهر قزوین برپا می‌شد آن بزرگوار با هوشیاری تمام مردم را نسبت به وجود فتنه آگاه کرده و تیر خلاص را به روند پیشرفت فتنه می‌زد.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین با اشاره به بارزترین ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی مرحوم باریک‌بین عنوان کرد: آن مرحوم دارای فضایل و کمالاتی چون شجاعت و صداقت و وفاداری نسبت به انقلاب و ارزش‌های آن بود آن بزرگوار از زمره شخصیت‌هایی بود که معرف آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی بوده و برای علما و بزرگان عرصه انقلاب احترام ویژه‌ای را قائل بود.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر(ع) پیرامون انقلاب بزرگ اسلامی تصریح کرد: آن حضرت در ضمن حدیثی فرموده‌اند زمانی فرا خواهد رسید که قومی از مشرق خارج می‌شوند که حق را طلب می‌کنند اما حق را به آنها نمی‌دهند هنگامی که می‌بینند حقشان داده نمی‌شود دست به اسلحه برده و حق خود را طلب می‌کنند از این رو، مردم همه به پا می‌خیزند تا به حق کامل خود برسند.

وی در پایان گفت: این انقلاب حاصل تلاش‌های کسانی است که با تمام توان در میدان مبارزه حاضر شدع و با دشمن جنگیدند تمام کسانی که در این مسبر کشته شدند شهید در راه خداوند متعال محسوب می شوند از این رو ما باید حافظ خون شهدا بوده و این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن بسپاریم./۸۷۳/پ203/ب1

ارسال نظرات