۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۵۹۷۳۱
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

مهمترین هدف ائمه اطهار اجرای صحیح عدالت بود

امام جمعه قزوین گفت: عدالت، بهره‌مندی یکسان مردم از امکانات جامعه است از این رو، مردم باید دغدغه اجرای آن را داشته و دنباله‌رو عدالت‌مداران باشند؛ اگر عدالت اجرا شود ظالمان هرگز نمی‌توانند بر جامعه و مردم مسلط شوند.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به سیزدهم رجب روز ولادت امیرمومنان(ع) گفت: آن حضرت در قرآن کریم مورد ستایش خداوند متعال قرار گرفته است، این روز باعظمت را به همه شیعیان تبریک عرض کرده و از خداوند می‌خواهیم به ما توفیق دهد تقوا را از زبان آن حضرت بیاموزیم.

وی در ادامه افزود: امیرمومنان(ع) از جمله انسان‌هایی است که همه چیز خود را به خداوند متعال واگذار کرده‌اند تا خشنودی و رضایت او را جلب کنند از این رو همواره خداوند متعال و رسول او از این انسان‌ها راضی و خشنود بوده و در جایگاه باعظمتی قرا. خواهند کرفت.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین با بیان اینکه ما شیعیان باید پیرو سیره عملی آن حضرت باشیم اظهار کرد: ما باید با الهام از بیانات آن حضرت در نهج‌البلاغه بر ایمان و تقوای خود افزوده و با نگاه به سیره عملی و رفتاری امیرمومنان(ع) پایبند به عدالت در جامعه بوده و حقوق مردم را رعایت کنیم.

وی با اشاره به مفهوم عدالت در فرهنگ اسلام افزود: عدالت بهره‌مندی یکسان مردم از امکانات جامعه است از این رو، مردم باید دغدغه اجرای آن را داشته و دنباله‌رو عدالت‌مداران باشند اگر عدالت در جامعه اجرا شود ظالمان هرگز نمی‌توانند بر جامعه و مردم مسلط شوند.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به مناسبت وفات حضرت زینب(س) ابراز کرد: این بانوی بزرگوار حادثه عاشورا را برای تمام جهانیان تبیین کرده و یزید ملعون را به خاک مذلت و خواری کشاند امروز در جامعه فرهنگ والای معنوی خود را مدیون دلاوری‌ها و رشادت‌های حضرت زینب(س) هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه جامعه امروز نیازمند حضور بانوان فعال فرهنگی در حوزه فرهنگ هستند اضافه کرد: امروز جامعه ما به برکت وجود بانوان پاکدامن به صورت جامعه ارزشمند درآمده است از این رو، این بانوان باید مانند یک نیروی فعال فرهنگی برای نشر فرهنگ حسینی و زینبی بکوشند زیرا، فرهنگ جامعه امروز برای حفظ ارزش‌ها نیازمند حضور بانوان فعال فرهنگی است.

امام جمعه قزوین با اشاره به ایام اعتکاف گفت: اعتکاف فرصتی برای درک و فهم بیشتر قرآن و بالا بردن معنویت درونی انسان است بسیار خرسندیم که امسال هم شاهد گرایش و حضور جوانان علاقمند به این مراسم هستیم از این رو، باید قدردان این حرکت عظیم معنوی باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین اظهار کرد: در آستانه رحلت عالم ربانی و جلیل‌القدر مرحوم آیة‌الله باریک‌بین هستیم آن عالم بزرگوار در دوران رژیم گذشته با تحمل رنج‌های بسیار در میدان مبارزه حضور جدی داشته و به عنوان پدر معنوی شهر قزوین نشان دادند که اهل ایستادگی در برابر ظلم و کفر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به فرارسیدن روز طبیعت تاکید کرد: طبیعت امانت بزرگ خداوند متعال به انسان است که باید در حفظ و نگهداری آن بکوشیم اگر کسی گیاه و درختی را نابود کرده و از بین ببرد خلاف دستورات دینی عمل کرده است از این رو، حفظ طبیعت بسیار بااهمیت است.

وی در پایان گفت: طبیعت به تمام نسل‌ها تعلق دارد و تنها به نسل حاضر تعلق ندارد بلکه مانند سایر منابع طبیعی به نسل‌های آینده هم تعلق دارد اگر قرار باشد در دوره خودمان دشت‌ها و جنگل‌ها را به نابودی بکشانیم در امانت الهی خیانت کرده‌ایم./۸۷۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات