۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۵۹۷۲۶
آیت الله مهدوی:

حمایت از کالای ایرانی سبب افزایش سطح رفاه عمومی می شود

امام جمعه موقت اصفهان حمایت از کالای ایرانی را سبب افزایش سطح رفاه عمومی در کشور دانست و گفت: لازم است افزون بر افزایش تولید، کیفیت کالاها نیز بالا برود.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اصفهان گفت: با حمایت از کالای ایرانی سطح رفاه عمومی در کشور بالا می رود.

وی در ابتدا با عرض تبریک به مناسبت اعیاد ماه رجب افزود: یکی از اموری که قابل استفاده است و می تواند در استجابت حاجات مفید واقع شود، مراسم بسیار پُر برکت اعتکاف است؛ افرادی که می توانند در این مراسم پُر فیض شرکت کنند کوتاهی نکنند و اگر نمی توانند حداقل روز سوم را در اعمال امّ داوود شرکت کنند.

آیت الله مهدوی ابراز کرد: شعار امسال که از سوی رهبری معظم مطرح شد به دو منظور است، اولاً باید بدانیم که ضرورت امروز جامعه اسلامی چیست و ثانیاً این که همه باید در جهت اعتلا و رسیدن به این شعار تلاش کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اقتصاد مقاوم در برابر آسیب ها به چیز خاصی وابسته نیست؛ در حمایت از کالای ایرانی مخاطب خاصی مطرح نشده است و این حمایت باید از سوی مسؤولان و مردم انجام گیرد.

امام جمعه موقت اصفهان تشریح کرد: لازم است افزون بر افزایش تولید کیفیت کالاها نیز بالا برود؛ آمارها نشان می دهد که مردم به کالاهای با کیفیت اعتماد می کنند؛ کسانی که برای جلوگیری از واردات بی رویه اجناسی که در کشورمان مشابهش وجود دارد تلاش می کنند، در راستای حمایت از کالای ایرانی تلاش کرده اند.

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: با تمام تلاش هایی که برای مهار ورود کالای قاچاق انجام شده است آمارها هنوز نشان دهنده ورود کالای زیادی از طریق قاچاق است؛ اگر گفته می شود سالیانه ۳۰۰۰ کانتینر کالای قاچاق وارد کشور شده است باید مسؤول گمرک عوض شود وگرنه این اوضاع همچنان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی که ناشی از بیکاری جوانان است با حمایت از کالای ایرانی خنثی می شود و همچنین تحریم های دشمنان بی اثر خواهد شد؛ با حمایت از کالای ایرانی سطح رفاه عمومی در کشور بالا می رود.

آیت الله مهدوی با اشاره به روز جمهوری اسلامی در ۱۲ بهمن ماه اظهار کرد: در نگاه کلانی که رهبر معظم در دیدار مردم مطرح کردند، توضیح داده شد که شعارهای اصلی کشور در مدتی که از سن نظام گذشته است تا حدود زیادی محقق شده است؛ شعار استقلال، آزادی و مردم سالاری هنوز به خوبی وجود دارد چرا که مردم در متن انقلاب حضور دارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن برای تخریب و ایجاد مانع در اجرای احکام اسلامی تلاش های زیادی کرده است و متأسفانه بعد از حدود ۴۰ سالی که از انقلاب گذشته است برخی از مسؤولان با کمک به برگزاری مجالسی که در آن موسیقی های حرام پخش می شود به رواج بی بند و باری کمک می کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که دین اسلام حامی شادی کردن است، تبیین کرد: تهمت می زنند که ما علما مخالف شادی کردن مردم هستیم در صورتی که ما مخالف شاد بودن مردم نیستیم ولی متأسفانه برخی برای شاد بودن آرامش دیگران را سلب می کنند؛ در میدان امام خمینی(ره) سر و صدای موسیقی آن قدر زیاد است که برای منزل بنده که فاصله زیادی با میدان امام دارد مزاحمت ایجاد کرده است؛ میراث فرهنگی نگران ریختن کاشی های مسجد امام است و در برابر دعا خوانی ها و روضه خوانی هایی که با صدای متوسط انجام می شود موضع گیری می کند ولی در برابر این صداهای بسیار زیاد موضع گیری نمی کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان با اشاره به سخنان رهبری که فرمودند جمهوری اسلامی ایران دشمن ساز نبوده است، تبیین کرد: استکبار جهانی همواره آغاز کننده جنگ با جمهوری اسلامی بوده است؛ آمریکایی ها شیعه هراسی به راه انداخته و همواره به دنبال تجزیه کشورها هستند و در امنیت کشورهای مختلف اخلال ایجاد می کنند؛ به لطف خداوند در همه موضع ها دشمن با شکست مواجه شده است./۸۶۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات