۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۵۵۶۱۱۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

جوان شدن جامعه ایران و فرزندآوری جدی گرفته شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه موضوع جوان شدن جامعه ایران و فرزندآوری باید جدی گرفته شود، گفت: خانواده‌ها باید با وظایف و تکالیف از منظر اسلام و اخلاق در رابطه با سالمندان بیشتر آشنا شوند.
حجت‌الا‌سلام صفی‌یاری

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مسعود صفی‌یاری امروز روز در جلسه کارگروه شورای فرهنگی و اجتماعی استان زنجان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه باید موضوع جوان شدن جامعه ایران و فرزند آوری جدی گرفته شود، اظهار کرد: باید دید سیاست نظام در قبال پیر شدن جامعه چیست و آیا افزایش تعداد خانه‌های سالمندان و یا برنامه‌های دیگر در این راستا در دستور کار قرار دارد؟

وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید با وظایف و تکالیف از منظر اسلام و اخلاق در رابطه با سالمندان بیشتر آشنا شوند، تصریح کرد: باید جایگاه سالمندان را پیدا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌های این سازمان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین برنامه‌ریزی شده و در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های موجود در این مناطق شناسایی شده و بر اساس آن برنامه‌ریزی انجام شده است.

حجت الاسلام صفی‌یاری با بیان اینکه بحث مقاوم سازی اجتماعی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان زنجان در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: در همین راستا برنامه‌های مختلفی از جمله استفاده از ظرفیت‌های مناسبتی اجرا و پیگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه 300 فعالیت از ۹۰۰ فعالیت در نظر گرفته شده خود را در سه مرحله پیگیری کرده‌ایم، ابراز کرد: مقاوم سازی اجتماعی با رویکردهای پنج‌گانه با ۹۴ فعالیت در برنامه‌های مختلف و برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: کارگاه‌های تخصصی کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور اساتیدی از مشهد مقدس و با استقبال خوب شهروندان زنجانی برگزار شده است./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات