۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۵۵۵۸۴۵
رییس شورای هیأت‌های مذهبی شهرستان خرم‌دره خبر داد؛

تجمع عزاداران فاطمیون در روز شهادت حضرت زهرا

رییس شورای هیأت‌های مذهبی شهرستان خرم‌دره به تجمع عزاداران فاطمیون در روز شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: در روز شهادت حضرت زهرا(س) تجمع عزاداران فاطمیون در مقابل مسجد رسول الله(ص) برگزار می‌شود.
پوستر/ شهادت حضرت فاطمه زهرا تسلیت باد

به گزارش خبرگزاری رسا، حمداله مرادی ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا(س) اظهار کرد: ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای مطالعه و تحقیق در زندگی حضرت فاطمه(س) است که هر چه بیشتر با اخلاق و سیره این بانوی بزرگوار به ویژه جوانان و نوجوانان آشنایی پیدا کنند و با پند گرفتن از سیره این بانوی والای مقام، ایشان را سرلوحه و اسوه خود قرار دهند.

وی با اشاره به مهم‌ترین پیام حضرت زهرا (س) برای جامعه اسلامی که ولایت مداری است، تاکید کرد: در مجالس متعلق به حضرت صدیقه (س)، چون موضوع دفاع دخت پیامبر اکرم (ص) از ولایت مطرح است می‌توان معرفت افزایی کرد، تا مردم بدانند ولایت محور است و حضرت صدیقه (س) فدایی ولایت هستند.

رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان خرم‌دره با اشاره به سوالاتی که در این ایام در خصوص فاطمیه اول و دوم  پرسیده می‌شود گفت: درباره شهادت حضرت فاطمه(س) که ۷۵ روز بعد از رحلت صحیح است یا ۹۵؟ رهبر معظم انقلاب  پاسخ واقعا حکیمانه‌ای دادند و فرمودند: برای شما چه فرقی می‌کند کدامیک صحیح باشد خداوند خواست که مردم بیشتر به یاد مادر ما باشند و بیشتر برای مادر ما عزاداری و بیان فضائل ایشان را بکنند.

مرادی در ادامه با اشاره به برنامه‌های شورای هیئات مذهبی شهرستان افزود: در ایام فاطمیه، هیئات مذهبی با فضاسازی تبلیغی و نصب پلاکارد، بنر، تراکت‌های تبلیغی و پرچم‌های مزین به نام حضرت زهرا(س) فضای شهر را فاطمی کرده‌اند.

دبیر شورای هیئات مذهبی استان زنجان  به برگزاری مراسمات عزاداری در مساجد شهرستان خرم‌دره اشاره کرد و گفت: مراسمات ویژه ایام فاطمیه در شهرستان خرم‌دره در هیأت‌ها و مساجد شهرستان برگزار خواهد شد و همچنین برنامه عزاداری هم از امشب به مدت سه شب در مسجد رسول الله(ص) برگزار خواهد شد.

مرادی تصریح کرد: در روز شهادت حضرت زهرا(س) تجمع عزاداران فاطمیون در ساعت ۱۰ و نیم صبح در مقابل مسجد رسول الله(ص) برگزار می‌شود و همچنین دسته عزاداری ویژه خواهران در ساعت ۱۵ همان روز از مسجد رسول الله به سمت مسجد فاطمه زهرا(س) برگزار خواهد شد./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات