۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۵۳۷۶۸
به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

کتاب «رویدادهای تاریخ اسلام» منتشر شد

کتاب «رویدادهای تاریخ اسلام» سومین جلد از دایره المعارف تاریخی در ۶۰۰ صفحه منتشر شد.
کتاب «رویدادهای تاریخ اسلام»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب «رویدادهای تاریخ اسلام»، جلد سوم دایره المعارف تاریخی به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

در چکیده این کتاب آمده است: اثر حاضر شناسه اي از رويدادهاي تاريخ اسلام است كه سير زماني 501 - 750 قمری را پوشش مي دهد. اين كتاب به مهم ترين رويدادهاي سياسي، اقتصادي، نظامي و عمراني جهان اسلام كه در اين دوره رخ داده، پرداخته و علاوه بر حوادث عصر سوم و چهارم عباسيان، مهم ترين رخدادهاي تأثيرگذار بر جامعه اسلامي مانند جنگ هاي صليبي، حمله مغول و جريان هاي سياسي و نظامي و فرهنگي را بررسي كرده و به مناسب به حكومت هاي مسلمانان در مغرب و اندلس، فاطميان، ايوبيان و مماليك در مصر و ديگر دولت هاي كوچك اشارت نموده است؛ بدان اميد كه طرحي روشن براي شناخت فراگير سير تاريخ اسلام در اين دوران حساس و پرفراز و نشيب فرهنگ و تمدن اسلامي و درنگ در رويدادهاي آن باشد.

وقايع هر سال هجري و مقابل آن سال ميلادي در بخشي جداگانه آمده و ميان حوادث تاريخي، سياسي، اجتماعي، عمراني و وقايع نظامي، جنگ ها، كشورگشايي ها و شورش ها تفاوت نهاده شده و از بزرگان درگذشتة هر سال و از خلفا، امرا، رهبران، قهرمانان جنگ ها و فتوحات و از دانشمندان علوم مختلف سخن به ميان آمده است.

این کتاب، نوشته عبدالسلام ترمانینی و ترجمه علی اکبر حجتی و مصطفی شفیعی است که در 600 صفحه در قطع رحلی منتشر و در پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه شده است و به قیمت 500000 ریال به فروش می رسد./۸۲۲/ن ۶۰۴/ش

ارسال نظرات