۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۵۲۴۶۶
رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی:

دست لیبرال‌ ها و سازشکاران باید از مراکز قدرت کشور کوتاه شود

حجت‌الاسلام روحانی، بیکاری، مشکلات اقتصادی و فسادها را زیر سر تسلیم‌طلبانی دانست که با نقشه و نیرنگ‌ تلاش می‌کنند انقلاب اسلامی را به شکست برسانند و راه سازش با آمریکا را فراهم سازند.
سید حمید روحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به بیان عوامل این پیروزی پرداخت و از رهبر، مکتب و ملت به عنوان سه عامل اصلی و ریشه‌ای در پیروزی انقلاب نام برد.

رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در ادامه از ویژگی‌های امام راحل و نقش ایشان در ایجاد چنین تحول عظیمی سخن گفت و اظهار داشت: نخستین ویژگی حضرت امام که در سرنوشت انقلاب نقش اساسی داشت از خود گذشتگی بود و مسائل نفسانی، قدرت‌طلبی و مقام‌پرستی در قاموس ایشان معنا نداشت.

وی دومین ویژگی حضرت امام را به کار بستن اسلام در همه ابعاد عنوان و ابراز کرد: امام فقیه، عارف، سیاستمدار و عالم به مسائل روز بود و جامعیت ایشان نقش مهمی داشت که بتواند اسلام را آنگونه که واقعیت دارد به جامعه عرضه کند.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان این‌که ویژگی سوم حضرت امام بصیرت و آگاهی بود، گفت: امام عالم و آگاه به زمان بود و از این جهت هرگز دچار لغزش و خطا نشد؛ برخلاف کسانی که عالم بودند اما بصیرت، آگاهی و بینش سیاسی درستی نداشتند و عالم به زمان نبودند و دچار لغزش و خطا شدند.

تعقل و تفکر دیگر ویژگی امام راحل از نگاه حجت‌الاسلام روحانی بود که وی از آشتی‌ناپذیری به عنوان پنجمین ویژگی امام نام برد و گفت: امام می دانستند که هرگونه کرنش و سازش کشور و ملت را به ورطه سقوط خواهد کشاند.

وی با بیان این‌که دشمنی که کمر به نابودی اسلام بسته نمی‌تواند با مذاکره دست از توطئه خود بردارد، افزود: دیدیم که در گذشته‌ها سیاست‌مداران ما به علت همین لغزش که نسبت به دشمن داشتند و به مذاکره می‌نشستند، هیچ‌گاه نتوانستند قدمی در راه کشور بردارند و کشور را از خطرهایی که تهدید می‌کرد نجات ببخشند.

رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ویژگی دیگر امام را جریان‌شناسی و دشمن‌شناسی عنوان کرد و گفت: امام روزی دشمنی آمریکا را اعلام کردند و دولت این کشور را بزرگ‌ترین خطر برای ایران اسلامی خواندند اما بسیاری از رجال سیاسی کشور بر این باور بودند که آمریکا طرفدار حقوق بشر، آزادی و آزاداندیشان است و ما باید با آمریکا کنار بیاییم.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان این‌که امام بلند همت بود، اظهار داشت: به امام گفتند شما نمی‌توانید با شاه مقابله کنید و حریف آمریکا نمی‌شوید چراکه یک ابرقدرت و جهانخوار است، اما ایشان فرمود که ما می‌توانیم و دیدیم که توانستند؛ رژیم شاهنشاهی را منقرض ساخت و دست استکبار را از دامن این کشور کوتاه کرد.

وی با تأکید بر این‌که توسعه، پیشرفت و رفع مشکلات اقتصادی کشور تنها در گرو اجرای خط امام است و با پیروی از خط امام می‌توان مملکت را از تباهی و عقب‌ماندگی نجات داد، گفت: ملت ایران با پیروی از خط امام و رهبری و انقلابی بودن می‌تواند این کشور را از گرفتاری و مشکلات نجات دهد.

رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به کارشکنی‌های دشمنان از روز نخست پیروزی انقلاب در جلوگیری از حل مشکلات مردم، بیان کرد: امروز بیکاری، مشکلات اقتصادی، فساد و فحشا زیر سر تسلیم‌طلبانی است که با نقشه‌ها و نیرنگ‌ها تلاش می‌کنند انقلاب اسلامی را به شکست برسانند و راه سازش با آمریکا را فراهم سازند.

وی با بیان این‌که همه بدبختی مردم زیر سر سازش‌طلبان است، خطاب به کسانی که می‌گویند انقلاب اسلامی نفس‌های آخر خود را می‌کشد، گفت: انقلاب اسلامی ریشه در اسلام دارد و تا روزی که اسلام در این کشور هست انقلاب اسلامی هم پابرجا است.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: آن تسلیم‌طلبان و کسانی که زبان آمریکا و انگلیس در دهان داشتند جز این‌که کشور را به تباهی کشاندند و دار و ندار ملت را به تاراج دادند چه کردند که انتظار دارند آن روز فرا برسد و دوران اصلاحات پیش بیاید؛ بفرمایید اصلاحات جز حرف زدن، شعار دادن، دروغ‌پردازی، خدعه و نیرنگ چه خدمتی به مردم و کشور کرده است.

رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: خطری که انقلاب را تهدید می‌کند فریبکارانی هستند که منویات و دستورات رهبر معظم انقلاب را با ترفندهایی نادیده می‌گیرند. ملت ایران باید بدانند تا دست لیبرالیست‌ها و سازش‌کارها از سرنوشت این کشور کوتاه نشود برای این ملت کاری نمی‌توان کرد و قدمی نمی‌توان برداشت.

وی افزود: بزرگ‌ترین خطری که این کشور را تهدید می‌کند اجرای ۲۰۳۰ است که می‌خواهند نقشه ۱۵۰ ساله فراماسونرها را پیاده کنند و ملت ایران را از اسلام دور سازند و فرهنگ منحط غربی را که زبونی و بدبختی برای ملت به همراه دارد بر این کشور حاکم کنند؛ ما باید لیبرالیست‌ها و سازشکاران را از مراکز قدرت کشور خارج کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی در پایان اظهار داشت: کسانی که وعده‌های دروغ و بی‌جا می‌دهند و دائما از خود می‌گویند و از پیشرفت و توسعه حرف می‌زنند بزرگ‌ترین خطر برای این کشور هستند و اشراف‌طلبانی که با حقوق‌های نجومی تلاش می‌کنند کشور را به سقوط بکشانند، نمی‌توانند به ملت خدمت کنند و به فکر کشور باشند./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات