۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۵۵۲۳۲۳
رییس تبلیغات اسلامی قشم:

برخورداری از جامعه سالم نیازمند خانواده سالم است

رییس تبلیغات اسلامی قشم برخورداری از جامعه سالم را نیازمند خانواده سالم دانست و گفت: والدین باید مهارت خود را در تربیت فرزند ارتقا بخشند.
حجت الاسلام غلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام احمد غلامی رییس تبلیغات اسلامی قشم و کارشناس ارشد مشاور خانواده چهارشنبه شب در جمع پرسنل دریابانی این شهرستان با بیان اینکه دشمن همیشه به دنبال نابودی ملت هاست، گفت: ابزار دشمن در گذشته آنچنان قوی نبود، اگرچه به تدریج از ابزارهای نوین استفاده می کرد اما اثربخشی آنها اندک بود؛ اما در حال حاضر شرایط تغییر کرده و دشمن شبهاتی را القا می کند.

وی افزود: نوع تربیتی که والدین بر اساس آموزه های دین و از بزرگان آموخته اند مورد چرایی برخی فرزندان قرار گرفته که این نتیجه القائات دشمن و مدیریت هوشمندانه آنان در فضای مجازی است.

کارشناس ارشد مشاور خانواده تصریح کرد: دشمن با استفاده از ابزارهای نوین تبلیغاتی به ویژه فضای مجازی به دنبال ضربه زدن به اصل نظام و انقلاب است، بنابراین شبهاتی را در اذهان عمومی به ویژه جوانان القا می کند که عده ای به دلیل عدم آگاهی و بصیرت لازم این شبهات را باور می کنند.

حجت الاسلام غلامی گفت: عملکرد شبکه های مجازی دوطرفه بوده و همچون کتاب و یا تلویزیون نیست که فرد فقط آن را بخواند و یا تماشا کند، در فضای مجازی اگر حرفی زدید باید منتظر عکس العمل باشید و در این فضا رابطه ای دوسویه حکمفرماست.

وی بیان داشت: رسانه هوشمند را در حالی در اختیار فرزندانمان قرار داده ایم که از سواد رسانه ای و حساسیت فضای مجازی بی بهره است، همچنین مبانی اعتقادی  و اطلاعات دینی فرزند نیز اندک است.

امام جمعه موقت قشم تاکید کرد: تعلل در تربیت فرزندان سبب می شود تا دشمنان آنان را دور بزنند، برخی والدین ادعا می کنند در اینترنت و ماهواره و همچنین گوشی های هوشمند تخصص دارند و  موارد منفی را مسدود کرده اند، در جواب این عده باید گفت که فرزندان خیلی باهوشند و باید بیشتر مراقب شان بود.

رییس تبلیغات اسلامی قشم از ماهواره و فضای مجازی به عنوان تکنولوژی یادکرد و افزود: از این ابزارهای نوین به خوبی استفاده نمی کنیم و آن را مضر می دانیم.

وی گفت: مایه تاسف است که امروزه سن فساد به نوجوانان رسیده است، برخی فرزندان به مواد مخدر و مشروبات الکی گرفتار شده اند، والدین به دنبال تربیت نسلی انقلابی، متعهد، مومن، معتقد و دیندار هستند، اما در هنجارشکنی های اخیر میانگین سنی اغلب آشوبگران زیر 25 سال و آنانی که از انقلاب و نظام دفاع کردند سن شان بالای 25 سال بود.

حجت الاسلام غلامی با تاکید بر اینکه والدین باید در تربیت فرزند هزینه کنند، ابراز داشت: برخی والدین برای ارتقای سطح تحصیلی فرزندان خود تلاش می کنند و هزینه هایی را متحمل می شوند در حالی که توجهی به دروس دینی و قرآن ندارند.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین با تاکید بر اینکه برای برخورداری از جامعه سالم نخست باید خانواده ای سالم داشته باشیم، افزود: امروزه در زمینه تربیت فرزند عقب هستیم و مقصر اصلی خودمانیم، والدین باید از طرق مختلف برای ارتقا و کسب مهارت های لازم در زمینه تربیت فرزند و ارتباط با آنان بکوشند./851/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات