۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۵۴۵۹۷۸
شیخ نعیم قاسم خواستار شد؛

بسیج سیاسی و رسانه‌ای برای تبیین واقعیت‎های فلسطین و قدس

معاون دبیرکل حزب الله لبنان بر لزوم بسیج سیاسی و رسانه ای و فرهنگی برای تبیین واقعیت های فلسطین و اشغالگران تأکید کرد.
شیخ نعیم قاسم

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در نشست اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی با عنوان راه های مقابله با تصمیم ترامپ علیه قدس گفت: زمانی که آمریکا به تنهایی رهبری جهان را برعهده داشت نتوانست مشروعیت را برای رژیم صهیونیستی به بار آورد و امروزه که ضعیفتر شده و با بحران های داخلی و جهانی دست و پنجه نرم می کند مطمئنا توانایی تحقق آرزوهای خود را ندارد.

وی افزود: آمریکا هیچگاه میانجیگر بی طرف سیاسی نخواهد بود بلکه پلیسی بالای سر مذاکرات فلسطین محسوب می شود که درصدد کوتاه آمدن فلسطین از خواسته های خود  است.

عضو ارشد مقاومت تصمیم آمریکا را نشان دهنده ضعف این کشور خواند و تصریح کرد: آمریکا به این نتیجه رسید که نمی تواند صلح را با اقناع به وجود آورد و به همین دلیل به فکر تحکیم اشغالگری به وسیله سلاح و مال است و بر این اساس به تهدید قطع کمک های مالی علیه مذاکره کنندگان فلسطینی می پردازد.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: قدس هیچگاه با تصمیم آمریکا به پایتخت اشغالگران مبدل نمی شود بلکه بر اساس تصمیم ملت فلسطین پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهند ماند و مطمئنا به صورت آزاد و پیروز به مردم خود بازمی گردد. 

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی درصدد بلعیدن قطعه قطعه خاک فلسطین است، خاطرنشان ساخت: برای مقابله با توطئه ها علیه فلسطین باید از قدس از دو زاویه نگریست؛ اولا زاویه مسؤولیت پذیری و ثانیا زاویه آزادی. قدس مسؤولیت فلسطینی و عربی و اسلامی و مسیحی و انسانی است و نباید آن را مساله ای فلسطینی یا عربی دانست.

معاون دبیرکل حزب الله آزادی قدس را آزادی فلسطین و لبنان و سوریه و اردن و منطقه خواند و تأکید کرد: مقاومت تنها راه برای آزادی فلسطین است که انتفاضه جزئی از آن به شمار می آید. همگان باید به دفاع از مقاومت و انتفاضه به عنوان گزینه سیاسی و فرهنگی و تربیتی و نظامی پرداخته و بدانند که هیچ جایگزینی برای مقاومت وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه محور مقاومت توانست تروریسم تکفیری را با وجود حمایت جهانیان شکست دهد، گفت: ما باید به بسیج فرهنگی و رسانه ای و سیاسی پایبند مانده و واقعیت ها را درباره اشغالگران و خطر و توطئه استکبار جهانی و همچنین تاریخ فلسطین و قدس را تبیین کنند تا نسل جدید منطقه و جهان با حقایق آشنا شوند./980/ب902/د

ارسال نظرات