۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۵۴۵۹۷۳
امام جمعه موقت كاشان:

بصيرت تنها ابزار مبارزه با فتنه است

امام جمعه موقت كاشان از روشنگري و بصيرت به عنوان تنها ابزار مبارزه با فتنه نام برد و گفت: مردم با بصيرت ايران براي روشنگري جامعه بايد تلاش و مسائل را تحليل و تفسيركنند تا فتنه و فتنه گر نتواند به اهداف خود برسد.
حجت الاسلام محمد رضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار، چهارشنبه شب در ديدار با خانواده شهيد عباس شاهراده ابراهيمي، با اشاره به اتفاقات اخير در برخي از شهرستانها، گفت: اگر توطئه ها بر عليه نظام اسلامي ايران وجود نداشته باشد، نشانه همراه شدن دشمن با نظام و زير سؤال رفتن نظام است.

وي افزود: نظامي كه براساس قانون اساسي، خون شهدا، حضور مردم هميشه در صحنه، رهبري صحيح، ولايت اهل بيت، عنايت خدا و بينش و بصيرت مردم استوار است با سنگ پراكني و شكستن شيشه و آتش زدن چند خودرو، خدشه اي به آن وارد نخواهد شد.

به گفته وي، 40 سال است آمريكا با جمهوري اسلامي ايران در نبرد است و نتوانسته هيچ غلطي بكند و اگر امروز چند نفر فريب خورده دست به اغتشاش زدند هرچند كه مردم انقلابي ايران را آزرده خاطر كردمد اما نمي توانند خدشه اي به نظام وارد كنند.

حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به اينكه فتنه و فتنه گر هميشه خواهد بود و تقابل بين جبهه حق و باطل از ابتدا وجود داشته است و تا آخر نيز وجود خواهد داشت مگر اينكه باطل به طور كلي مضمحل و نابود شود، گفت: تا حق و باطل وجود داشته باشد اين دو با يكديگر در تقابل خواهند بود و هيچگاه حق باطل در يك اقليم نمي گنجند، چرا كه اگر حق با باطل در تعامل با يكديگر باشند، حق نخواهد بود.

وي افزود: پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، من از مومن ترسي ندارم چرا كه مومن راه خلاف را نمي رود، از كافر هم نمي ترسم و تكليف كافر نيز مشخص است و در ميدان مبارزه قرار دارد، اما ترس من منافق است كه به ظاهر دوست اما در باطن دشمن است و از پشت سر ضربه مي‌زند.

امام جمعه موقت كاشان گفت: گاهي جنگ بين حق و باطل در ميدان مبارزه و رو در رو است اما گاهي هم به شكل فتنه است و فتنه زماني بروز و ظهور دارد كه دشمن توان مقابله با جنگ رودر رو و فيزيكي را به دليل ترس و هزينه هاي سنگين آن ندارد.

حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به ترس و هراس آمريكا و اسرائيل از جمهوري اسلامي ايران، افزود: اگر آمريكا و اسرائيل از ايران ترس و واهمه نداشته باشند يك لحظه نيز به ما فرصت نخواهند داد، چرا كه آمريكا با وجود پايگاه هاي متعدد نظامي در اطراف ايران و حضور دهها ناوجنگي در خليج فارس جرأت كوچكترين تعرضي را به ايران ندارد.

به گفته وي، اگر دشمن جزأت حمله به ايران را ندارد براي اين است كه از استقامت و شجاعت رهبر معظم انقلاب، ملت قهرمان ايران اسلامي، نيروي مقتدر ارتش و سپاه پاسداران ترس و واهمه دارد و  تنها به گزينه هاي روي ميز خود افتخار مي‌كنند.

امام جمعه موقت كاشان با يادآوري خطر فتنه، اظهار داشت: وقتي دشمن توان مقابله نظامي را ندارد به دنبال ايجاد جنگهاي نيابتي از راه فتنه است، از اين رو در فتنه براي به اشتباه انداختن افراد از ابزار شبهه استفاده مي‌كنند و در اين راه به باطل لباس حق پوشانده و در غبار حق و باطل، تشخيص حق از باطل را مشكل مي‌كنند.

حجت الاسلام اسلامي تبار از روشنگري و بصيرت به عنوان تنها  ابزار مبارزه با فتنه نام برد و عنوان كرد: مردم با بصيرت ايران براي روشنگري جامعه بايد تلاش كنند و مسائل را تحليل و تفسيركنند تا فتنه و فتنه گر نتواند به اهداف خود برسد.

وي ابراز داشت: دشمن بعد از شكست در فتنه سال 88 به اين نتيجه رسيده كه براي ضربه زدن به نظام فتنه در سراسر ايران گسترش دهد و  براي همين است كه  گفته مي شود فتنه اي بزرگتر از فتنه سال ۸۸ در راه است.

امام جمعه موقت كاشان گفت: دشمن با تحريم هاي فلج كننده اقتصادي، شريان اقتصادي ملت ايران را فشرده تا مردم در فشار اقتصادي و ايجاد نارضايتي مردم به كف خيابان آمده و سبب تقابل بين مردم و نظام شوند.

وي افزود: مشكلات اقتصادي و گراني‌ها و سوء تدبير برخي در داخل كشور به عمد و يا غير عمد، آتش گراني را شعله ورتر كرد و با وجود تأكيد چندين ساله رهبر معظم انقلاب بر اجراي اقتصاد مقاومتي در ايران، اما برخي مرفهمين بي درد در پست هاي كليدي دانسته و ندانسته توجهي به اجراي اقتصاد مقاومتي در كشور نداشته و آب به آسياب دشمن مي ريزند.

حجت الاسلام اسلامي تبار افزود: افراد با بصيرت، بحث گراني را به بحث اصل نظام گره نمي زنند و اين درحالي است كه دشمن تلاش مي كند مشكلات اقتصادي را به اصل نظام گره بزند و به جاي هدف قرار دادن مقصر، اصل نظام را هدف قرار مي دهد كه در چنين مواقعي اگر بصيرت وجود داشته باشد هيچ مشكلي به وجود نخواهد آمد.

امام جمعه موقت كاشان مردم ايران را مردم با بصيرت و آگاه خواند و عنوان كرد: تمامي هدف و نقشه دشمن تحريك و جذب مردم و آوردن مردم به كف خيابانها است و اين درحالي است اگر مردم صف خود را از صف فتنه گران جداكنند برخورد با فتنه گران آسانتر خواهد شد و دشمن در اهداف خود شكست خواهد خورد.

وي حل مشكلات اقتصادي را سخت و دشوار ندانست و با بيان اينكه گره مشكلات اقتصادي گره كور نيست، ابراز داشت: اگر اقتصاد مقاومتي كه رهبر معظم انقلاب بر اجراي آن تأكيد دارد عملياتي شود تمام مشكلات اقتصادي كشور نيز برطرف خواهد شد./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات