۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۴۵۹۳۶
تولیت شرعی آستان مقدس حسینی:

فتوای حضرت آیت الله سیستانی و جانفشانی شهدا رمز پیروزی بر داعش بود

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در دیدار با خانواده‎های شهدا خاطرنشان کرد که فتوای حضرت آیت الله سیستانی و جانفشانی شهدا رمز پیروزی بر داعش در عراق بود.
حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از خانواده‎های شهدا ضمن تشرف به زیارت بارگاه مطهر امام حسین (ع) با حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی دیدار و گفت‎وگو کردند.

حجت الاسلام کربلایی در این دیدار گفت: وقتی داستان رشادت و جانفشانی مجاهدان عراقی را می‎شنویم یاد واقعه کربلا می‎افتیم. مجاهدان ما مانند یاران امام حسین (ع) از همه دارای و زندگانی خود گذشتند.

وی با بیان اینکه واقعه کربلا اکنون به اصول و مبانی اصیل خود بازگشته است، افزود: برخی از مادران شهدا 4فرزند خود را تقدیم این راه مقدس کردند و به آن افتخار می‎کنند.

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی تصریح کرد: فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی، پاسخ مثبت و حضور مجاهدان در خطوط مقدم نبرد با تروریسم جهت دفاع از وطن و مقدسات از ارکان اساسی در پیروزی بر داعش بود.

وی جایگاه شهدا را جاودان در کنار خداوند متعال دانست و اظهار داشت: برخی از این شهدا در حالی به مبارزه با تروریسم پرداختند که در زندگی عادی خود هیچ گونه مال دنیایی نداشتند و هزینه مخارج زندگی خود را با مشقت بسیار فراهم می‎کردند.

حجت الاسلام کربلایی ادامه داد: ما باید فکر کنیم که اگر فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی و حضور مجاهدان در خطوط مقدم نبرد با تروریسم نبود، چه سرنوشتی در انتظار خود، خانواده و مقدسات ما بود؟

وی تاکید کرد که ما باید همیشه داستان زندگی شهدا را به یاد بیاوریم به حمایت مادی و معنوی خانواده‎های آنان بپردازیم.

گفتنی است که چندی پیش آستان مقدس عباسی با حضور حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی از برخی خانواده های شهدا تجلیل کرد./994/ب902/ف

ارسال نظرات