۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۵۴۵۸۸۰
آیت الله فاضل لنکرانی:

وظیفه حوزه و طلاب تقویت نظام و ولایت فقیه است/ با وجود رهبری مقتدر آسیبی به نظام نمی‌رسد

استاد حوزه با بیان اینکه با وجود رهبری مقتدرآسیبی به نظام اسلامی نمی رسد، گفت: امید ما به رهبر انقلاب است که در بحران‌ها، انقلاب را از گزند آسیب‌ها حفظ می کنند.
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) صبح امروز در درس خارج اصول که در مدرسه علمیه گلپایگانی برگزار شد، با بیان اینکه در حقیقت جمهوری اسلامی ایران، ادامه دهنده حکومت ائمه اطهار(ع) است، گفت: انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین نعمتی بوده که خداوند به شیعیان و مسلمان اعطا کرده است و در حکومت اسلامی تمام قشرها و اقلیت‌های مذهبی  ‌می‌توانند به مناسک دینی خود بپردازند و در این حکومت زندگی عادی خویش را سپری کنند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها نامی از اسلام باقی مانده بود، ابراز کرد: اکنون برخی بیان می‌کنند که مشکلات و بحران اخلاقی و اقتصادی در کشور وجود دارد؛ اما اگر حکومت طاغوت تاکنون ادامه داشت؛ نامی از اسلام باقی نمی‌ماند و منابع و سرمایه‌های ایران در اختیار چپاولگران قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب، اسرائیل که غده سرطانی جهان اسلام و تمام بشریت است زمین گیر شد، گفت: اگر حکومت اسلامی در ایران شکل نمی‌گرفت؛ نامی از جهان اسلامی باقی نمی‌ماند؛ هرچند حکام کشورهای عربی دارای این درک نیستند و منافع خویش را در برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی می بینند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: اگر حکومت اسلامی شکل نمی‌گرفت، آمریکا در ایران و جهان چندین برابر قدرت کنونی را دارا بود، ولی اکنون آمریکا در جنگ یمن عاجز شده است و همچنین کارشناسان نظامی پیش‌بینی کرده بودند که دولت سوریه در طول چند روز سقوط می‌کند و قدرت‌های امریکایی و اسرائیلی حکومت را در دست می‌گیرند، اما با مجاهدت‌های رزمندگان مدافع حرم، سوریه از چنگال تروریست‌های منطقه آزاد شد.

وی به اشاره به نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان برای از بین بردن نظام اسلامی گفت: دشمنان اسلام داعش را در منطقه راه‌اندازی کردند و اکنون تروریست‌ها در منطقه از بین رفته‌اند؛ اما دشمنان اسلام بیکار نخواهند نشست و برای از بین بردن نظام اسلام برنامه‌ریزی خواهند کرد.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه در اتفاقات اخیر در ایران ردپای دشمن به خوبی نمایان است، ابراز کرد: تردیدی وجود ندارد که جریان‌های اخیر در ایران با برنامه‌ریزی دشمنان اسلام صورت گرفته است، زیرا که مشکلات اقتصادی و بیکاری در دولت‌های سابق نیز وجود داشت.

وی در بخش دیگر از سخنانش بر اهتمام مسؤولان بر رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان تأکید کرد و گفت: مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند، از این رو مطالبات و سؤالاتی از مسؤولان نظام دارند که باید پاسخ منطقی به مطالبات مردم داده شود.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)  با بیان اینکه نظام اسلامی ایران در معرض توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن قرا دارد، بیان کرد: متخصصان و روان‌شناسان زمان شناس به دشمنان مشورت می‌دهند، به گونه ای که زمانی که طرح بودجه به مجلس ارائه می‌شود، دشمن نقشه خویش را عملی می‌کند و تجمعات و اغتشاشات در کشور صورت می‌گیرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: گروهی در شهر مقدس قم شعاری غیر قابل باور و تصور داده‌اند و این مسأله نشان دهنده طراحی و دست داشتن دشمن در اتفاقات اخیر کشور است.

آیت الله فاضل لنکرانی بر ضرورت حمایت از نظام اسلامی و ولایت فقیه تأکید کرد و گفت : تحلیلگران منصف دنیا بدین نتیجه رسیده‌اند نظام ولایت فقیه بهترین شکل حکومت داری است.

وی با بیان اینکه حفظ و تقویت نظام اسلامی و ولایت فقیه واجب است، ابراز کرد: حوزه‌های علمیه همیشه در صحنه و در کنار مردم قرار داشته‌اند و روحانیان همان روحیه اوایل انقلاب را حفظ کرده‌اند؛ از این رو، طلاب وظیفه دارند که راستای تقویت نظام اسلامی و ولایت فقیه تبلیغ و تلاش کنند.

آیت الله فضل لنکرانی در پایان سخنانش با بیان اینکه با وجود رهبری مقتدر به نظام اسلامی آسیبی نخواهد رسید، گفت: امید ما به رهبر انقلاب است که در بحران‌ها، کشور و انقلاب اسلامی را از گزند آسیب‌ها حفظ می کنند./۹۹۸/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات