۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۴۵۳۲۸
حجت الاسلام حاج صادقی:

فتنه ۸۸ سبب تشدید فشار و تحریم ها علیه انقلاب اسلامی شد

حجت الاسلام حاج صادقی با بیان این که فتنه ۸۸ به حیثیت و اعتبار نظام اسلامی ضربه زد، گفت: این فتنه حماسه ۴۰ میلیونی مردم را به حاشیه برد و مشکلات و آسیب هایی بسیاری داشت، فتنه ۸۸ باب فشار و تحریم ها را بر انقلاب اسلامی باز کرد.
حجت الاسلام حاجی صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالله حاج صادقی کارشناس مسائل سیاسی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت سالروز رحلت کریمه اهل بیت(ع) گفت: این بانوی بزرگوار با نیت زیارت و نصرت امام و برادرش از مدینه خارج شد و در شهر مقدس قم با مهمان نوازی مردم مواجه شده و پس از 17 روز بر اثر آزار دشمنان به شهادت رسیدند.

وی با گرامیداشت حماسه 9 دی افزود: حماسه 9 دی معجزه الهی به دست امت بزرگ اسلامی در برابر بزرگترین خطری بود که انقلاب اسلامی را تهدید می کرد، 9 دی تجلی بصیرت و استقامت امت در برابر جبهه استکبار و نفاق و همچنین ظهور جهادکبیر و سازش ناپذیری امت بود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که حماسه 9 دی غلبه گفتمان مقاومت و فرهنگ عاشورا بر گفتمان سازش و تسلیم بود، اظهار داشت: 9 دی تجلی غیرت دینی مردم و تجلی تولی و تبری بود، بسیاری از آیات قرآن در 9 دی سال 88 تفسیر شد و مصداق پیدا کرد، نباید به 9 دی به عنوان یک حادثه نگاه کرد بلکه 9 دی سرآغاز مبارزه با استکبار در میدانی جدید است.

وی ادامه داد: 9 دی پاسخی به بزرگترین فتنه است و باید بدانیم که فتنه تعطیلی بردار نیست و امروزه نیز فتنه گران حرکت های چراغ خاموش انجام می دهند که باید با بصیرت و شجاعت در برابر فتنه های جدید ایستادگی کرد.

حجت الاسلام حاج صادقی با بیان این که فتنه 88 به حیثیت و اعتبار نظام اسلامی ضربه زد، ابراز داشت: این فتنه حماسه 40 میلیونی مردم را به حاشیه برد و مشکلات و آسیب هایی بسیاری داشت، فتنه 88 باب فشار و تحریم ها را بر انقلاب اسلامی باز کرد، فتنه گران با رأفت اسلامی مواجه شدند اما هنوز برخی غافلان و بی خردان از احیای آن ها سخن می گویند، ظلمی که آن ها به انقلاب کردند از ظلم صدام کمتر نبود.

وی عنوان کرد: جنگ جبهه حق و باطل پایان بردار نیست و تقابل جریان سلطه و استبکار با جریان حق هیچگاه تعطیل نمی شود، این تقابل جلوه هایی دارد که شامل حمله نظامی، فشارهای اقتصادی و فتنه می شود، فتنه فضا را تاریک می کند و قدرت تصمیم گیری درست را از انسان می گیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: فتنه ها در طول تاریخ ضربات سختی به اسلام زده است و در تاریخ انقلاب نیز از فتنه ها ضربه خورده ایم، در دهه های گوناگون با فتنه های خطرناکی روبه رو شدیم و از آن ها باید عبرت بگیریم.

وی اضافه کرد: فتنه دهه 80 از فتنه های گذشته خطرناکتر بود و طراحی دقیق و هدفمند داشت، استکبار مرگ تدریجی خود را با انقلاب قطعی می داند از این رو با تمام توان طراحی فتنه کرد و با تمام قوا به میدان آمدند، فتنه 88 بسیاری از خواص را گرفتار لغزش کرد.

حجت الاسلام حاج صادقی وجود رهبری حکیم و مردمی بصیر را عامل شکست فتنه 88 دانست و گفت: دشمن فتنه جدیدی را با عنوان تعامل در دستور کار دارد و می خواهد امت انقلابی و اسلامی را بزنند و اندیشه ها و ذائقه های فکری آنان را تغییر دهند، خواسته دشمن این است کسانی در کشور مسؤولیت داشته باشند که راه نجات را سازش و تعامل با دشمنان بدانند.

وی افزود: مردم همه فتنه ها را با ولایت مداری کنار زدند، مسؤولان باید تبعیت کامل از ولایت داشته باشند و با این تبعیت حقیقی انقلاب تضمین شده است./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات