۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۴۴۷۶۷
حجت‌الاسلام موسوی فاضل:

فرزندان بیشترین تأثیر تربیتی را از مادر می‌گیرند

استاد حوزه علمیه خراسان با تأکید بر تلاش برای دست‌یابی به خانواده آسمانی، گفت: در نهاد خانواده مادر بیشترین نقش را بر عهده دارد؛ به‌گونه‌ای که در تربیت فرزند ۷۰ درصد زن و ۳۰ درصد مرد تأثیر دارد.
حجت الاسلام موسوی فاضل حجت الاسلام موسوی فاضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید ابوالفضل موسوی فاضل خراسانی، مدیر کارگروه تخصصی آسیب‌های اجتماعی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، امروز در همایش خانواده آسمانی که با حضور طلاب خراسان شمالی و خانواده‌های آنها در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، بر تلاش برای تشکیل خانواده آسمانی و قرآنی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه ما چهار مدل زن و شوهر در قرآن داریم، ادامه داد: زن و شوهر هر دو بهشتی‌اند مثل امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س)، هر دو جهنمی‌اند مثل ابولهب و همسرش، مرد جهنمی اما زن بهشتی است مثل فرعون و آسیه و زن جهنمی و مرد بهشتی مثل حضرت لوط و همسرش.

حجت‌الاسلام موسوی فاضل خطاب به طلاب و روحانیان اضافه کرد: در این چهار گروه به‌عنوان نظام خانواده، الگوی شما اهل بیت هستند؛ یعنی زن و شوهر هر دو بهشتی و امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) هستند بنابراین الگوهایی که به ما داده شده الگوهای کاملی هستند.

این کارشناس مسائل خانواده خطاب به خانواده‌های طلاب تصریح کرد: شما در نقش مهم تربیت و در همراهی سربازی حضرت زهرا (س) سهم وسیعی را قبول کرده‌اید، عرفا می‌گویند مادر با یک دست گاهواره و با یک دست تمدن عظیمی را می‌چرخاند.

وی افزود: شما به‌عنوان طلبه مادری را برای فرزندت انتخاب کرده‌ای که یک دستش به گاهواره و یک دستش به پرورش سرباز برای دوران ظهور است؛ بنابراین انتخاب شما در این زمینه بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام موسوی فاضل با بیان اینکه روح‌های بزرگ دردهای بزرگ را دارند، ادامه داد: اینکه شما در فضای تبلیغی کشور سهم دلدادگی را می‌پردازید این یعنی حواستان هست و اینکه وقتی به دنیا می‌آییم در گوشمان اذان می‌گویند و بعد از مرگ برایمان نماز می‌خوانند؛ یعنی فرصت اندک است.

وی اظهار کرد: نفس حضور در این دنیا این اقتضا را دارد که درد داشته باشیم و اینکه در این دوره آخر زمان و در هجوم دشمن دست هم را گرفته‌اید تا دست دیگران را بگیرید تا آدرس را گم نکنند این عاشقی هزینه دارد.

حجت‌الاسلام موسوی فاضل با بیان اینکه به هر میزان که انسان بیدار می‌شود دردش بیشتر می‌شود، اضافه کرد: در نهاد خانواده نیز بیشترین نقش را خانم دارد؛ به‌گونه‌ای که در تربیت فرزند 70 درصد زن و 30 درصد مرد تأثیر دارد.

وی افزود: مرد مانند بذر و زن مانند زمین است، زن خوب مانند زمین حاصلخیز بوده و زن بی‌تقوا مانند شوره‌زار است، وقتی مرد بداخلاق باشد عمر زن کوتاه می‌شود و از سوی دیگر وقتی اخلاق زن بد باشد عمر مرد کم می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی فاضل تصریح کرد: این پول شوهر نیست که زن را اداره می‌کند بلکه این خوی مرد است که زن را اداره می‌کند و این خوی زن است که مرد را به خانه می‌آورد.

وی با بیان اینکه بین کار و زندگی، زندگی مقدم است اما باید شرایط زندگی را طوری اداره کرد که روی کار هم تأثیر نگذارد، اضافه کرد: تفاوت‌های بین زن و مرد از نظر اسلام مقدس است و اینکه هر یک از همسران سعی کند دیگری را مانند خود کنند این به ضرر طرفین است؛ بنابراین سعی کنیم مقدمات اضافی را از زندگی حذف کنیم، بیشتر به همدیگر اهمیت بدهیم و به نیازهای همدیگر پاسخ سریع بدهیم./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات