۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۴۴۱۶۴
شفیعی سروستانی:

برنامه مفید مهدوی نداریم

شفیعی سروستانی گفت: متأسفانه در تلویزیون با این همه امکانات دو ساعت برنامه مفید درباره فرهنگ مهدوی وجود ندارد. حتی رشته ها و گرایش های تخصصی درسی در این زمینه نداریم.
شفیعی سروستانی رئیس موسسه موعود عصر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مهر، نشست «اورشلیم خاستگاه ائتلاف صلیبی، سلفی و صهیونی» سه شنبه ۲۸ آذر ماه با سخنرانی اسماعیل شفیعی سروستانی در موسسه موعود عصر برگزارگردید.

وی در این نشست گفت: در عصر غیبت و غفلت به سر می بریم. غلبه سیاسی اجتماعی شرایط کنونی حجابی را بر چشم و ذهن همه مردم افکنده و اجازه نشر نور به قلب ها را نمی دهد. متأسفانه علی رغم شیعی بودن کشور ما گفتمان مهدوی یکی از مظلوم ترین گفتمان ها در جامعه ماست و حتی نهادهای فرهنگی نیز به این موضوع توجه ندارند اما در خارج از دنیای اسلام به ویژه در غرب گفتمان آخرالزمانی، پایان تاریخ، عصر ظهور، موعود و منجی و ... بسیار رایج و جاری است.

رئیس موسسه موعود عصر در ادامه گفت: متأسفانه در تلویزیون با این همه امکانات دو ساعت برنامه مفید درباره فرهنگ مهدوی وجود ندارد و هزاران سوء تفاهم در این زمینه وجود دارد. حتی رشته ها و گرایش های تخصصی درسی در این زمینه نداریم. اما در آمریکا امروز بیش از ۱۵۰۰ ایستگاه رادیویی و تلویزیونی از عصر ظهور و آخرالزمان سخن می گویند. همچنین در این کشور بیش از ۲۵۷ کالج و دانشگاه به صورت تخصصی در این باره فعالیت می کند. شاید مشکل اینجاست که به اندازه کافی متخصص در این زمینه نداریم. افراد به معنای حقیقی متخصص و عالم در این زمینه در کشور ما به تعداد انگشتان دست نیست.

وی افزود: تعداد فیلم های سینمایی ساخته شده درباره ظهور و منجی گرایی و پایان تاریخ بیش از ۶۰۰ عنوان است. پر هزینه ترین و پر فروش ترین فیلم تاریخ سینمای غرب (فیلم ۲۰۱۲) در موضوع آخرالزمان بوده است. در حالی که فیلم های ما از موضوعات سطحی خارج نیست. این در حالی است که می بینیم تمام نشانه های آخرالزمانی امروز در حال وقوع است. زلزله های پیاپی، بحران عراق، شامات و یمن، فساد دامن گیر، مشکلات معیشتی، کمی بارش و قحطی ها و ... . درست در این شرایط دچار نوعی سکوت و خودسانسوری هستیم. این سکوت از لحاظ عقل و وحی توجیه پذیر نیست. در ۱۹۲۳ که هنوز سینما صامت است فیلم ۳ دقیقه ای راجع به آرماگدون ساخته اند. یا فیلم جنگ جهانی Z در سال ۲۰۱۷.

اسماعیل شفیعی سروستانی سپس عنوان کرد: اگر در چنین شرایطی به ناگهان مستضعفان جهان با ظهور مواجه شوند نمی دانیم درباره عملکردمان پاسخی داریم تا با امام حی در میان بگذاریم؟ به جز کارهای شعاری در سخنرانی ها و کلیپ ها و موسیقی های مان چه کاری کرده ایم؟ آیا این گونه می توانیم فتنه ها را رفع کنیم؟ در روایت داریم که اگر فردی امام زمان خود را نشناسد و از دنیا برود مرگ جاهلی داشته است. چقدر از آموزه های درسی و فرهنگی ما در راستای برطرف کردن این جهل هستند؟ موسسه موعود در سال ۷۴ به صورت غیر رسمی و در سال ۷۵ به صورت رسمی فعالیت خود را به عنوان اولین موسسه که به صورت تخصصی در موضوع ظهور و موعود شناسی فعالیت می کند آغاز نموده است. در این سال ها به هیچ عنوان به احزاب سیاسی گرایش نداشته ایم.

وی در ادامه اظهار داشت: ۲۰۰ عنوان کتاب، نشریه ماهانه، لوح های فشرده، کتابخانه تخصصی با ۱۷ هزار جلد کتاب در حوزه مطالعات فرهنگی و مطالعات مهدوی، ۸ جلد از دایره المعارف موعد آخرالزمان، فعال کردن بیش از ۳۰۰ مرکز مهدوی در دانشگاه ها و ... مهم ترین فعالیت های ما بوده است. امروز سیزدهمین سال از برگزاری سلسله نشست های ماهانه را پشت سر می گذاریم. ۵ سایت و ۴ کانال فعال و جدی داریم. بدون بودجه و امکانات رسمی که خیلی از موسسات فرهنگی دارند به فعالیت خود ادامه می دهیم. مجموعه آثار موسسه موعود اگرچه با رویکرد تخصصی وارد این حوزه شده است اما برای مخاطب عموم انجام شده است. متأسفانه خیلی از خواص و شخصیت های ما آگاهی چندانی از این حیطه ندارند. امام عصر (عج) برای آگاهی و دستگیری از عموم مردم خواهد آمد.

شفیعی سروستانی سپس گفت: خیلی فاصله است میان حرف های شعاری و شاعرانه تا ارائه استراتژی و تاکتیک برای رسیدن به اهداف. تصور کردیم گفتمان مهدوی یعنی یک مداح بیاوریم و تکرار کنیم: مهدی بیا. ابتدا باید وضع موجود را بشناسیم. از طرفی دفتر گفتمان مهدوی را هنوز نگشوده و تورق نکرده ایم. اگر این کار را انجام دهیم صد ها استراتژی و تاکتیک خواهیم یافت. تنها نباید به ایدئولوژی های قرن ۱۸ و ۱۹ اروپایی ها رجوع کنیم. ما در اثر «از این جا تا دولت کریمه» به ارائه صدها استراتژی و راهکار برای اصلاح وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب پرداخته ایم.

وی همچنین افزود: برخی می پرسند اخبار آخرالزمانی چه نقش و فایده ای دارد؟ نقش این اخبار مانند نقش تابلوهای راهنمایی و رانندگی در جاده هاست. تابلوهای راهنمایی و رانندگی میزان فاصله تا مقصد، خطرات و مخاطرات، موارد احتیاطی و .. را به ما می گویند. بازدارندگی دارند و تسهیل کننده نیز هستند. ما انسان ها که در جاده تاریخ سفر می کنیم با این اخبار متوجه می شویم که با منبع حق و حقیقت چقدر فاصله داریم. در اخبار آخرالزمانی راجع به فقهای آخرالزمانی، مناسبات بین المللی آخرالزمانی، این که کدام کشور ها در مسایل آخرالزمان بیشتر نقش دارند، مسایل اقتصادی و کشاورزی، کودکان و زنان در آخرالزمان و ... به ما اطلاعات داده شده است. اما به شیوه صحیح و کاربردی به این اخبار نپرداخته ایم.

شفیعی سروستانی در ادامه عنوان کرد: با کمک اخبار آخرالزمانی از گرداب ها و فتنه های آخرالزمانی نجات پیدا خواهیم کرد. تعریف صهیونیسم بدون توجه به بستر شکل گیری آن که مسایل آخرالزمانی است ( ظهور ماشیه یا مسیح یا منجی) که در آیین بنی اسرائیل و مسیحی مطرح است ممکن نیست. مثلاً امروز مسأله اورشلیم برای پایتختی فلسطین اشغالی مطرح شده است. آیا می شود بدون تحلیل های آخرالزمانی و مهدوی این مسأله را درک و تحلیل کرد؟ چرا ترامپ این موضوع را مطرح می کند؟ ۷۵ درصد جامعه آمریکا پروتستان هستند. قوی ترین مبلغان انجیلی در آمریکا فعال اند و تمام آن ها رویکرد آخرالزمانی دارد. همه آن ها برای ظهور مسیح، اشغال فلسطین توسط یهود و بنی اسرائیل را ضروری می دانند و دولت آمریکا را مسئول این امر می دانند.

وی سپس گفت: تخریب بیت المقدس، واقعه آرماگدون، نابودی مسلمانان به عنوان موجودات شرور، یهودی سازی اورشلیم، ایجاد حکومت جهانی بنی اسرائیل و ساخت معبد سلیمان را برای این هدف شان ضروری می دانند. ترامپ به صراحت عنوان کرد که تصرف اورشلیم خواست مردم آمریکاست. این یک حرف سیاسی نیست بلکه یک حرف مذهبی و متعلق به مبلغان انجیلی است. همان کسانی که مراسم تحلیف ترامپ را به جا آوردند. این که جرج بوش ما را محور شرارت عنوان کرد نیز یک حرف مذهبی بود و نه سیاسی. ما را شر و خود را خیر می پندارند. ۳ جریان به دنبال تصرف اورشلیم و شاخص کردن این موقعیت هستند:

صهیونیسم مشهور و ماجرای نیل تا فرات که از هرتزل شروع می شود تا امروز
مسیحیان صهیونیسم و انجیلیان آمریکا و انگلیس
جریان پیچیده، مخفی و شرور فراماسونری و ایلومیناتی که پشت سر سایر جریان هاست.

شفیعی سروستانی افزود: این جریان ها در بنیان نظری شیطان پرست اند. اینان در طول تاریخ گام به گام پیش آمده اند. سران آمریکا و اروپا عمدتاً وابسته به جریان ایلومیناتی هستند. راز کشتار شیعیان و مسلمانان این است که باید در آستان شیطان قربانی داشت. تا شیطان نیز آنان را مساعدت کند. شیطان به طور رایگان به پیروانش قدرت نمی دهد. در جریان بازگشایی تونل و اجرای نمایش در حضور سران اروپا - به تعبیر بنده سران ایلومیناتی - پنهانی ترین راز خود را اعلام کردند. احساس کرده اند که دیگر زمان آن رسیده که دعوت از شیطان را علنی انجام دهند.

وی همچنین گفت: سران عرب نیز امروز تحت فرمان جریان ایلومیناتی هستند. در فیلم ۲۰۱۲ می بینیم که چند نفر از کسانی که وارد کشتی می شوند از اعراب هستند. ائتلاف صلیبی، سلفی و صهیونی برای انهدام مؤمنان و مستضعفان و تأسیس حکومت جهانی بنی اسرائیل است. آگاهی این ها از اخبار آخرالزمانی بسیار زیاد است. از نقش کشور ها به ویژه شیعیان و ایران در جریان ظهور آگاهی کامل دارند. می دانند که اگر شیعیان بتوانند ظهور را محقق کنند طومار شان در هم پیچیده می شود و نابود می شوند. در نتیجه دنبال به تعویق انداختن ظهور هستند. با کشتن شیعیان تحقق آخرالزمان مد نظر خودشان را دنبال می کنند. سلفی ها برای این مأموریت وارد میدان شدند.

شفیعی سروستانی در انتها عنوان کرد: آیا داعش پایان یافته است؟ با استناد به روایات می گویم خیر. رسول الله (ص) می فرمایند در ماجراهای آخرالزمانی هرگاه تصور کردید فتنه ها پایان یافته بدانید از جای دیگر سر بر می آورند. بعد از نابودی داعش سلفیان با کمک آمریکا به شمال آفریقا رفتند. فتنه بزرگ تر از داعش فتنه سفیانی و حمله آنان از شمال آفریقاست. پیامبر اکرم فرمودند برای امتم از این فتنه می ترسم. با این فتنه این جریان کاملاً بر شامات مسلط می شود./۹۶۹//۱۰۲/خ

ارسال نظرات