۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۴۳۲۹۱

گروه «عصائب» اهل‌الحق سلاح خود را تحویل بسیج مردمی عراق می‌دهد

بعد از اعلام رهبر جریان صدر مبنی بر تحویل سلاح، دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق»‌ نیز اعلام کرد که باید سلاح‎ها را تحویل نیروهای امنیتی عراق داد.
«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش ا‌هل‌الحق عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش «عصائب أهل الحق» تأکید کرد که هر نوع سلاحی از سنگین و متوسط باید در دست نهادهای امنیتی باشد.

الخزعلی با اشاره به اینکه نیروهای الحشد الشعبی به دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح پایبند هستند، تصریح کرد که دولت عراق باید با این نیروها که ثروت عراق به شمار میروند، با انصاف رفتار کند.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از ثبات امنیتی و مقابله با هر تلاشی که برای بی ثباتی صورت میگیرد، کمپین «ابدأ بنفسک» (از خودت شروع کن) را آغاز و تأکید کرد که هدف از این کمپین، از بین بردن همه جلوه‌های نظامیگیری در عراق است.

دبیر کل جنبش «عصائب أهل الحق» خاطر نشان کرد که رزمندگان و کادرهای عصائب به الحشد الشعبی ملحق خواهند شد و به فرمانده کل نیروهای مسلح تعهد خواهند داشت و ارتباط سیاسی خود را به عنوان عصائب اهل الحق [با کارهای نظامی] قطع خواهند کرد.

الخزعلی اظهار داشت که الحشد الشعبی توانست در جان عناصر داعش ترس و رعب به وجود آورد و این گروه در هیچ منطقه، تغییر در بافت جمعیتی آن منطقه ایجاد نکرد.

وی خاطر نشان کرد که پس از گذشت سه سال و نیم، تعداد نیروهای وابسته به الحشد الشعبی به 140 هزار نیرو رسیده است و شامل همه طیفها، شاخه‌ها و گروه‌های الحشد است.

«قاسم الاعرجی» وزیر کشور عراق از طرح الخزعلی استقبال و تأکید کرد که این طرح از بین بردن نمودهای نظامی گری را تضمین کرده و سبب میشود که هر سلاحی در اختیار سرویسهای امنیتی قرار گیرد.

مقتدا صدر رهبر صدر عراق روز دوشنبه گذشته از سرایا السلام خواست که سلاح و همه مواضع خود به جز «محور سامراء را تحویل دولت مرکزی عراق دهد.

وی همچنین از گروه های مقاومت اسلامی وابسته به الحشد الشعبی خواست که سلاح فقط در انحصار دولت عراق باشد و تأکید کرد که این گروهها با بسط سلطه دولت مرکزی بر تمامی اراضی عراق به تقویت این دولت کمک کنند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات