۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۴۳۰۶۴

تلاش آمریکا برای مصادره پیروزی‌های مقاومت علیه داعش به نفع خود

مقامات پارلمانی روسیه در واکنش به سخنان ترامپ در مورد «پیروزی آمریکا بر داعش در سوریه و عراق» گفتند: آمریکا قصد دارد نقش خود در مبارزه با تروریسم را بزرگ جلوه داده و در پیروزی روسیه شریک شود.
روسیه سوریه بشار اسد ولادیمیر پوتین

به گزارش خبرگزاری رسا، آلکسی پوشکوف رییس کمیته اطلاعات سیاسی شورای فدراسیون (سنای) روسیه در تفسیر ادعای جدید دونالد ترامپ در مورد «پیروزی آمریکا در سوریه» گفت: «آمریکا باید از اینکه خود را در پیروزی دیگران شریک کند، دست بردارد.»  

ترامپ روز سه شنبه مدعی شد که آمریکا در عراق و سوریه بر گروه تروریستی داعش پیروز شده و اکنون در حال تعقیب تروریستها در سایر مناطق جهان است.  

پوشکوف در صفحه «توئیتر» خود نوشت: «این سخن ترامپ که «ما بر داعش پیروز شده ایم» حتی برای رسانه های گروهی  در آمریکا نیز تعجب آور بوده و آنها نوشته اند - این سخن در حالی است که روسیه در مبارزه با داعش در سوریه، پیروز شده است. ضمن اینکه باید بگویم که این ولادیمیر پوتین بود که روز دوشنبه در سوریه حضور یافته بود، نه دونالد ترامپ.»

این سناتور افزود: «آمریکا باید دست از این عادت بردارد که خود را در پیروزی دیگران سهیم می کند. در زمان جنگ جهانی دوم هم این اتحاد جماهیر شوروی بود که بر هیتلر پیروز شد، ولی آمریکا سه سال صبر کرد و تازه جبهه دوم مبارزه با ارتش نازی را بوجود آورد.»  

اگر آمریکا پیروز شده بود، تروریست‌ها خود را در خطر نمی‌دیدند

کنستانتین کاساچوف رییس کمیته امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه نیز به این خبرگزاری گفت: «در رابطه با این ادعای ترامپ فقط می توانم یک چیز بگویم - اگر آمریکا در جایی بر تروریستها پیروز شود، آنها خود را اصلا در خطر نخواهند دید، همانطور که اکنون نیز همینطور است و هر کجا که نظامیان آمریکایی حضور دارند، داعش با خیال راحت فعالیت کرده و ترسی از امنیت خود ندارد.»  

به گفته این سناتور روس، آن کسی پیروز مبارزه با داعش است که واقعا با آن مبارزه کرده باشد که پیروز این جنگ، قبل از همه، ارتش سوریه و نیروهای نظامی روسیه هستند.  

آمریکا خود به ظهور داعش در عراق و سوریه کمک کرده است

لئونید اسلوتسکی رییس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه نیز معتقد است که آمریکا قصد دارد نقش خود در پیروزی بر تروریسم در سوریه را بزرگنمایی کند، در حالیکه این تلاش، سر خود را زیر پتو کردن است، برای اینکه این واقعیت دیگر بر همه روشن است که این روسیه بوده که نقش اصلی را در این مبارزه داشته و نیروهای نظامی روس به دعوت دولت سوریه و بطور قانونی در این کشور حضور داشته و بالاخره توانستند بر تروریست‌های داعش پیروز شوند.  

این مقام پارلمانی تاکید کرد: «واقعیت این است که دقیقا این اقدامات آمریکا بوده که به بوجود آمدن داعش چه در سوریه و چه در عراق کمک کرده است. سیاست خارجی آمریکا در جهت سرنگون کردن رژیم‌های نامطلوب برای واشنگتن، عملا باعث بوجود آمدن گروه تروریستی داعش شد. چگونه آنها اکنون از پیروز بر این گروه صحبت می کنند!»

به گفته وی، این در حالی است که طبق ارزیابی وزارت دفاع روسیه، ائتلاف به اصطلاح ضدتروریستی بین المللی به رهبری آمریکا در مبارزه با داعش نه تنها موفقیتی نداشته، بلکه موارد زیادی نیز فاش شده که آنها حتی به تروریستهای داعشی کمک هم کرده اند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات