۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۴۲۲۳۰
امام جمعه ارومیه:

مسلمانان در برابر تصمیم انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس بایستند

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه تمام مسلمانان باید در برابر تصمیم ترامپ در انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس بایستند، گفت: فلسطین محور وحدت در جهان اسلام و چنین اقدامی دهن کجی به مسلمانان است.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با اشاره به اظهارات ابلهانه ترامپ رییس جمهور آمریکا در انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس شریف، اظهار داشت: این تصمیم به شدت محکوم است.

وی با بیان اینکه مسلمانان جهان باید با اتحاد و هم صدایی در برابر چنین تصمیم شیطانی و ابلهانه ای بایستند، تصریح کرد: مسلمانان جهان به هیچ وجه در برابر چنین تصمیم و دهن کجی ساکت نخواهند نشست و یک صدا در برابر آن خواهند ایستاد.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: تقابل با این تصمیم آمریکا و رژیم صهیونیستی باید نمادی از همدلی و اتحاد مسلمانان باشد تا بار دیگر شاهد چنین اقدامات و حتی تصمیمات احمقانه ای نباشیم و دشمن بداند که امت مسلمان همیشه بیدار و هوشیار است.

وی این اقدام ترامپ را دهن کجی به امت اسلام دانست و افزود: بیانیه ترامپ در انتقال پایتخت اسرائیل به قدس یک فاجعه و مصیبت است، نباید مسلمانان اجازه چنین دهن کجی و گستاخی را به آمریکا و اسرائیل بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ابراز داشت: مسلمانان نفرت و انزجار خود از آمریکا و رژیم صهیونیستی را باید فریاد بزنند، فلسطین محور وحدت در جهان اسلام است و لازم است همه به ویژه مسؤولان در برابر این اقدام اعلام موضع بکنند.

وی با بیان اینکه هدف دشمن از این اقدام به فراموشی سپرده شدن فلسطین است، گفت: فلسطین مایه وحدت امت اسلام است و نباید اجازه داد چنین حرکت هایی سبب فراموشی قبله نخست مسلمانان شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به روز دانشجو، این روز را به دانشجویان تبریک گفت و افزود: تبعیت و پیگیری مطالبات رهبری باید مورد توجه دانشجویان باشد، از جمله این مطالبات حفظ روحیه استکبار ستیزی در نسل جوان و دانشجو است.

وی با بیان اینکه دانشجو باید آرمان خواه بود و نگاه فردی و پیشرفت شخصی نداشته باشد، تصریح کرد: دانشجو نباید تنها هدف و فکرش تحصیل دانش و علوم باشد، دانشجو در کنار تحصیل علم باید به مسائل کشور نیز توجه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی عدالت خواهی و سؤال از مسؤولان را از جمله ویژگی های دانشجو عنوان و تأکید کرد: دانشجو با بینش سیاسی باید مواظب باشد تا بازیچه جریانات سیاسی نشود تا بیانگر اهداف احزاب شود.

وی با بیان اینکه دانشجو و اساتید دانشگاه لازم است از علومی که فراگرفته اند در راستای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه بهره گیرند، خاطرنشان کرد: تولید علم و تحصیل علم باید اخلاق محور باشد، بدون اخلاق میان ایران و کشورهایی بی اخلاقی چون آمریکا تفاوتی وجود نخواهد داشت./۸۵۴/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات