۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۴۱۹۷۶
رییس بنیاد بین المللی اسراء:

روحانیت جایگاه ویژه خود را مدیون مجاهدت های امام و رهبری است

حجت الاسلام جوادی آملی گفت: روحانیت امروز در هر حوزه ‌ای حرف برای گفتن دارد، که این جایگاه قطعا درگرو اقدام امام خمینی(ره) بود که جهانی را به ‌سوی اسلام و مکتب تشیع فراخواند.
حجت الاسلام جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء ظهر امروز در آیین افتتاح دفتر نمایندگی مرجعیت علمی و دینی حضرت آیت الله جوادی آملی در مشهد مقدس به ایراد سخن پرداخت.

در این مراسم، حجت‌الاسلام‌ مرتضی جوادی آملی با اشاره به اینکه خداوند برای رسیدن انسان به کمال، مکتبی را در نظر گرفت که در آن‌همه زمینه های کمال انسان مورد توجه است، اظهار داشت: آن مکتب تشیع است که می‌تواند انسان را پرورانده و او را به عرش برساند؛ چراکه مکتب تشیع در دامان پیامبر اکرم(ص) رشد و تعالی یافته است.

وی با اشاره به آیات نورانی سوره مبارکه تین، تأکید کرد: در آیه چهار از این سوره مبارکه می‌خوانیم: «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ» که بیان خلقت انسان در بهترین صورت ممکن است و در آیه بعدی اشاره دارد که اگر انسان به جایگاه واقعی خود توجه نداشته باشد مصداق «رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِینَ» خواهد بود.

رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به حضور روحانیت در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: روحانیت امروز در هر حوزه ‌ای حرف برای گفتن دارد، که این جایگاه قطعاً درگرو اقدام امام خمینی(ره) بود که جهانی را به ‌سوی اسلام و مکتب تشیع فراخواند و سبب شد بار دیگر روحانیت متولد شود و از جایگاه علم و فرهنگ و هنر به میدان جهانی پای بگذارد و عرصه‌های بسیار وسیع و گسترده جهان را با علوم وحیانی بگشاید.

وی با اشاره به تأکید حضرت آیت‌ الله جوادی آملی در خصوص اهمیت ارتباط حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: حوزه و دانشگاه دو جریان هستند که در کنار هم و باهم در سایه علوم دینی حرکت می‌کنند و نیازمند بهره‌گیری از هم هستند. و لازم است به این ارتباط بیش‌ازپیش اهمیت داده شود.

همچنین در حاشیه این مراسم حجت‌الاسلام‌ جوادی آملی در جمع اساتید و فضلای حوزه علمیه اظهار کرد: افتتاح دفتر نمایندگی حضرت آیت ‌الله جوادی آملی در سایر مراکز استانی با توجه به پتانسیل و فرصت‌های هر استان هست؛ زیرا این مرجعیت اختصاص به یک استان ندارد و برای همه علاقه‌مندان به مرجعیت و مکتب تشیع است.

وی افزود: متأسفانه آنچه امروز باید اظهار کرد این است که رابطه صحیح و منطقی بین مردم و مرجعیت وجود ندارد هرچند در ظاهر ممکن است تبلیغات و شعارها به این سمت باشد اما در باطن نوع ارتباط با جایگاه و دستگاه مرجعیت آن‌گونه که باید باشد، نیست و اگر بتوانیم چنین فضایی را در جامعه اسلامی بگسترانیم و مردم را با این فضا و شرایط و امکانات آشنا کنیم شاید بسیاری از مشکلات جامعه برطرف شود و مردم نیز باید سعی کنند تا راه‌های درست را بشناسند و از منابع اصلی و اصیل و از طریق مراجع مطالب موردنیاز خود را دریافت کنند.

حجت الاسلام جوادی آملی در خصوص کارکرد حوزه های علمیه در این برهه زمانی، افزود: هرچقدر به حوزه های علمیه پرداخته شود در تولید فرهنگ اسلامی و دینی موثر است و جامعه تقویت می شود و به تبع تقویت دانشگاه همان طور که تقویت علم و دانش و تکنولوژی را به همراه دار باید حوزه های علمیه هم تقویت شود./۸۲۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات