۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۳۷۵۴۰
از سوی مرکز تخصصی تربیت مربی و نشر احکام شرعی؛

دوره آموزش تخصصی احکام شرعی برگزار می شود

دوره آموزش تخصصی کوتاه مدت احکام شرعی ویژه مربیان، اساتید و مبلغان حوزه های علمیه از سوی مرکز تخصصی تربیت مربی و نشر احکام شرعی برگزار می شود.
حجت الاسلام بنایی کاشانی

حجت الاسلام ابوالفضل بنایی کاشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری دوره آموزش تخصصی کوتاه مدت احکام شرعی خبر داد و گفت: این دوره آموزشی ویژه مربیان، اساتید و مبلغان حوزه های علمیه از سوی مرکز تخصصی تربیت مربی و نشر احکام شرعی برگزار می شود.

مدیر مؤسسه اطلس تاریخ شیعه با اشاره به اهداف برگزاری دوره آموزشی تخصصی کوتاه مدت احکام شرعی اظهار کرد: از اهداف این دوره می توان به آموزش کاربردی مهارت ها، ابزارهای نوین و تکنولوژی آموزشی در تدریس احکام، آموزش نکات و دقایق احکام، زیبایی های فقه و قواعد فقهی، توانمندسازی طلاب و اساتید احکام جهت پاسخ گویی به سؤالات مبتلابه فقهی، آموزش روش های ایده پردازی و سوژه یابی و مخاطب شناسی اشاره کرد.

 وی اضافه کرد: آشنایی با منابع فقهی، اصطلاحات و موضوعات کاربردی، آشنایی با چالش های شرعی و موضوعات نوپدید فقهی، ایجاد انگیزه در ترویج، نشر و تبلیغ احکام شرعی و آسیب شناسی و نقد و بررسی کتاب های فتوایی و شیوه های رایج در بیان احکام از اهداف برگزاری دوره آموزشی کوتاه مدت احکام به شمار می روند.

حجت الاسلام بنایی در زمینه سرفصل های این دوره آموزشی ابراز کرد: در این دوره ضمن برگزاری جلسات کارگاهی و کارورزی، مهارت های تدریس، تکنولوژی آموزشی، کلاس داری، منبر فقهی، اصطلاحات فقهی، کتاب شناسی، آسیب شناسی و موضوع شناسی کاربردی، قواعد پر کاربرد فقهی، روش های پاسخ گویی، ضوابط احکام آموزی و یاد سپاری، شیوه های تألیف و پژوهش به صورت تفصیلی ارائه می شوند.

 وی به مزایای شرکت در دوره آموزشی تخصصی کوتاه مدت احکام شرعی اشاره کرد و افزود: اعطای گواهینامه پایان دوره به شرکت کنندگان، دعوت از برگزیدگان دوره برای شرکت در دوره تخصصی، دعوت از برگزیدگان دوره برای عضویت و همکاری در دارالاحکام های سراسر کشور و دعوت از برگزیدگان دوره برای همکاری با کانون نشر احکام در زمینه های تدریس، مشاوره و پژوهش از مزایای شرکت در این دوره آموزشی است.

مدیر مؤسسه اطلس تاریخ شیعه خاطرنشان کرد: طلاب علاقه مند به شرکت در دوره آموزش تخصصی کوتاه مدت احکام شرعی می توانند تا 30 آبان ماه به سامانه اینترنتی مرکز تخصصی تربیت مربی و نشر احکام شرعی به نشانی http://ahkam.atlasshia.ir/  مراجعه کنند یا از ساعت 20 تا 23 با شماره 09034801909تماس گیرند.

وی ادامه داد: این دوره از چهارم آذر پس از نماز مغرب و عشا به مدت دو ساعت کارگاهی در 36 جلسه در مرکز تخصصی تربیت مربی و نشر احکام شرعی واقع پردیسان، خیابان شهیدان آقا یوسفی، کوچه 10، انتهای کوچه، آخرین ساختمان سمت چپ برگزار می شود./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات