۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۵۳۰۹۵۵

نخستین محموله آذوقه برای شیعیان فوعه و کفریا ارسال شد

شیعیان فوعه و کفریا پس از ۱۳ روز گرسنگی، از طریق هوایی برای آنان، نان ارسال شد.
الفوعه و کفریا

به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین محموله آذوقه پس از 13 روز از طریق چتر برای ساکنان شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا فرو ریخته شد.

این آذوقه که قرار بود هر هفته یک بار ارسال شود، هفته گذشته پرتاب نشد و ساکنان این دو شهر شیعه نشین 13 روز بدون آذوقه ماندند.

در هربار ارسال آذوقه برای ساکنان این دو شهر، فقط یک قرص و نیم نان سهم هر فرد می شود.

مشکل دیگر این دو شهر محاصره شده، تامین گازوئیل مورد نیاز برای فعال کردن پمپ آب است که تقریبا هر 40 روز یکبار روشن می شود.

پس از 40 روز به هر نفر یک متر مکعب اختصاص می یابد و خانواده های محاصره شده، مجبورند آب مورد نیاز را به بهای هر مترمکعب هفت هزارلیره سوریه (600 هزارریال) تامین کنند.

دو شهرک فوعه و کفریا در 10 کیلومتری شمال ادلب از 28 مارس 2015 (8 فروردین 94) و پس از سقوط شهر ادلب واقع در شمال غربی سوریه (هم مرز با ترکیه) به محاصره کامل تروریست ها درآمد و از آن زمان به صورت روزانه هدف حمله خمپاره ای تروریست ها قرار می گیرند.

شهرک ها و روستاهای بنش، طعوم، تفتناز، رام حمدان و معره مصرین اصلی ترین محل حضور تروریست هایی هستند که به صورت روزانه دو شهرک شیعه نشین و محاصره شده فوعه و کفریا را هدف قرار می دهند.

کمک های غذایی محدود به ده ها هزار ساکن این دو شهرک نیز از طریق چتر انجام می شود و مردم در این دوشهرک از ابتدایی ترین امکانات زندگی و درمانی محروم هستند.

26 فروردین ماه سال 96 حدود هشت هزار تن از ساکنان این دو شهر در مقابل خروج هزاران تروریست و خانواده های آن ها از شهرهای مضایا، زبدانی، بقین و بلودان به استان حلب وارد شدند.

ادامه تخلیه حدود هشت هزار ساکن محاصره شده این دو شهر با کارشکنی تروریست ها متوقف شد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات