۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۳۰۰۲۷
امام جمعه موقت بیرجند:

نقض برجام آمریکا و استکبار را بی آبرو می کند

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امروز آمریکا تبدیل به کهنه کثیف و غیرقابل استفاده شده است، گفت: آن ها برجام را که خودشان تصویب کردند زیرپا گذاشته و نقض می کنند هرچند نقض برجام برای آن ها گران است و سبب بی آبرویی بیشتر آنها می شود.
مختاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام حسین مختاری، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: تقوا ابعاد فراوانی دارد که بیشترین نیاز امروز ما در جامعه تقوای سیاسی است.

وی با بیان اینکه بیشترین بلایی که جامعه امام حسین(ع) گرفتار آن شد و فاجعه کربلا به وجود آمد عدم تقوای سیاسی بود، گقت: بی تقوایی عبادی درد اساسی آن زمان نبود بلکه آنچه فاجعه کربلا را ایجاد کرد بی تقوایی سیاسی بود.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: در صحنه کربلا تنها 72 نفر تقوای سیاسی داشتند و مابقی به دلیل هواهای نفسانی و جهالت به یزید پیوستند.

نیاز اساسی جامعه تقوای سیاسی است

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه نیاز اساسی جامعه تقوای سیاسی است، تصریح کرد: تمام مردم و مسؤولان باید تقوای سیاسی را رعایت کنند و بر محور ولایت فقیه گرد هم جمع شوند.

وی ادامه داد: ولی فقیه در دوران غیبت امام زمان(عج) حجتی بر ما است و حرف اول و آخر را باید ولی فقیه بزند، خطوط قرمز ولی فقیه باید خطوط قرمز تمام مسؤولان، گروه ها و جناح های مختلف باشد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه در حوادث سیاسی و اجتماعی باید به ولایت فقیه رجوع کنیم، خاطرنشان کرد: از عاشورا و محرم باید درس و عبرت بگیریم.

حجت الاسلام مختاری اظهار کرد: شیعیان کوفه و دوستداران اهل بیت(ع) در کوفه دچار تفرقه شدند و وسوسه های شیطانی، جهالت ها و هواهای نفسانی بر آن ها حاکم شد و امام حسین(ع) را قبول داشتند ولی نایب حسین(ع) که مسلم بود را قبول نداشتند غافل از اینکه تا امام حسین(ع) به کوفه نیامده حسین(ع) کوفه مسلم است.

وی افزود: امروز در دوران غیبت امام زمان(عج)، ولی فقیه حسین(ع) زمان است و باید بر محور ولی فقیه گرد هم جمع شویم و اگر در این جهت کوتاهی شود آسیب خواهیم دید.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه تمام ملت، مسؤولان و جناح های سیاسی باید محوریت ولی فقیه را بپذیرند و سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: امروز شرق کشور حساس بوده و دشمن از دست ما عصبانی است؛ زیرا جمهوری اسلامی ایران در 40 سال که از انقلاب می گذرد قدرتمندتر شده است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه دشمن می خواهد از طریق جنگ نرم فرزندان این ملت را تحت تاثیر قرار دهد، تصریح کرد: شهدای مدافع حرم، شهید حججی ها و شهید همدانی ها نشان دادند که همچنان مادر انقلاب اسلامی فرزندانی شجاع و با شهامت و شهادت طلب پرورش می دهد.

آمریکا تبدیل به کهنه کثیف و غیرقابل استفاده شده است

وی با بیان اینکه امروز آمریکا تبدیل به کهنه کثیف و غیرقابل استفاده شده است، بیان کرد: استکبار جهانی از دست جمهوری اسلامی ایران عصبانی است آن ها برجام را که خودشان تصویب کردند زیرپا می گذارند و نقض می کنند هرچند نقض برجام برای آن ها گران است و بی آبرو می شوند، ملت ایران آن ها را به هیچ عنوان قابل اعتماد نمی داند.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: امروز تمام امید استکبار جهانی به فتنه داخلی، تفرقه داخلی و نفوذ داخلی است و در این  40 سال هر چقدر از بیرون حمله کردند شکست خوردند.

حجت الاسلام مختاری اظهار کرد: باید مواظب این فتنه ها باشیم، عده ای فتنه گر و جاهل و نادان پیوسته به جای اینکه به فکر حل مشکل اشتغال، تولید و ریشه کن کردن تورم باشند و به دولت کمک کنند تا دولت اسلامی گره های اقتصادی را باز کند همچنان به دولت و قوه قضاییه فشار می آورند و از حصر خانگی دو نفر فتنه گر شکایت می کنند تا آن دو نفری را که در فتنه 88 تا مرز براندازی نظام اسلامی جلو رفتند و دشمنان را شاد و دوستان را ناراحت کردند و هنوز بر اشتباه خود پشیمان نیستند، از حصر خانگی نجات دهند.

وی با بیان اینکه این حرف ها توأم یا جهالت، شیطنت و غرض ورزی است، افزود: نظر مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی در این مورد روشن است و باید حمایت کنیم، این حرف ها و مسائل آغاز فتنه دیگری است.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: ما حمایت خود را از رهبر معظم انقلاب، شورای عالی امنیت ملی و قوه قضاییه در برخورد حداقلی با حصر خانگی سران فتنه اعلام می کنیم.

حجت الاسلام مختاری به 14 مهرماه، آغاز هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: نیروهای نظامی و انتظامی در کشور امنیت را ایجاد کردند و امنیت خراسان جنوبی در کشور نمونه است.

نیروی انتظامی ناامنی ها و تهدیدهای فرهنگی را جدی بگیرد

وی افزود: نیروی انتظامی همانطور که به فکر جان و مال مردم است باید ناامنی ها و تهدیدهای فرهنگی را نیز جدی بگیرند و اگر ملت بدانند که دین، آموزه های دینی و فرهنگ دینی آن ها با بی برنامگی و با بی بند و باری در معرض خطر قرار دارد ناراحت می شوند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امنیت اخلاقی و امنیت فرهنگی باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: نیروی انتظامی کشور یک نیروی سکولار نیست بلکه نیرویی است که به پای آن خون هزاران شهید ریخته شده است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه نباید در امورات فرهنگی برخورد نظامی شود بلکه باید برخورد فرهنگی صورت بگیرد، گفت: نیروی انتظامی باید بازرسی ها و نظارت های سازمانی و مردمی را داشته باشد.

وی با اشاره به روز روستا و عشایر، افزود: دولت در خصوص حل مشکل آب شرب و آب کشاورزی روستاییان تدبیر امیدوارکننده ای کند، در حال حاضر صدها روستا با تانکر آبرسانی می شود.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: کشاورزان با مشکلات بسیاری و کم آبی محصولاتی را به دست می آورند که متاسفانه سود اصلی این محصولات به جیب دلالان می رود از این رو باید دولت تدبیر کند تا سود اصلی به جیب کشاورز زحمتکش برود./880/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات