۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۵۲۹۴۷۹

چند خبر کوتاه از دنیای نشر

تجلیل از برگزیدگان «طرح ملی مطالعاتی سفر شهادت»، تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره «نگارستان کتاب»، برگزاری نشست «با یار مهربان» و افتتاح مرکز «کتاب پارک» عنوان‌های خبرهای کوتاه دنیای نشر هستند.
دنیای نشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تجلیل از برگزیدگان «طرح ملی مطالعاتی سفر شهادت»، تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره «نگارستان کتاب»، برگزاری نخستین برنامه پاییزی «با یار مهربان» و افتتاح مرکز «کتاب پارک» از عنوان‌های خبرهای کوتاه در هفته جاری است.

تجلیل از برگزیدگان «طرح ملی مطالعاتی سفر شهادت»

آئین تقدیر از برگزیدگان «طرح ملی مطالعاتی سفر شهادت» به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و با همکاری موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام‌موسی صدر برگزار می‌شود.

دکتر سعید پورعلی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و حورا صدر، مدیر عامل موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر در این آئین حضور دارند. بیش از 80 اثر به دبیرخانه این طرح ارسال و ارزیابی این آثار از سوی موسسه امام موسی صدر انجام شده است.

آئین تقدیر از برگزیدگان «طرح ملی مطالعاتی سفر شهادت» دوشنبه 17 مهرماه ساعت 9 و 30 دقیقه در تالار کمال دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

تمدید مهلت ارسال اثر به نخستین جشنواره فرهنگی هنری «نگارستان کتاب»

مهلت ارسال اثر به نخستین جشنواره فرهنگی هنری «نگارستان کتاب» به‌عنوان بخش جنبی بیست و چهارمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی تا 30 مهر‌ماه تمدید شد.

دانشجویان و طلاب مشغول به تحصیل می‌توانند با ارسال آثار خود با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی در قالب عکس، نماهنگ، فیلم‌های کوتاه صدثانیه‌ای، نمایشنامه و فیلم‌نامه و داستان کوتاه در این جشنواره شرکت کنند. آثار فیلم و نماهنگ باید با فرمت mp4 و عکس نیز با فرمت jpg ارسال شود.

صاحبان این آثار باید پس از ثبت‌نام و تکمیل فرم الکترونیکی شرکت در جشنواره کتاب سال دانشجویی در سایت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی به آدرس www.isba.ir آثار خود را از طریق تلگرام به شماره 09304081229 به نام سازمان انتشارات جهاددانشگاهی ارسال کنند؛ علاوه براین فایل‌های ارسالی باید به همراه نام و نام‌خانوادگی شرکت‌کننده ارسال شود.

جوایز نفر اول 15 میلیون، نفر دوم 10 و نفر سوم 50 میلیون ریال پیش‌بینی شده است.  

 آئین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره در هفته کتاب جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

زهرا زواریان میهمان «یار مهربان» می‌شود

 نخستین برنامه پاییزی «با یار مهربان» با حضور زهرا زواریان و به همت کتابخانه شهربانو برگزار می‌شود.

نشست ادبی «یار مهربان» با هدف دیدار چهره به چهره با نویسندگان نام آشنا و همچنین ایجاد فضایی فرهنگی برای علاقه‌مندان به کتابخوانی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی این  هفته با حضور زهرا زواریان و  به بهانه خوانش و نقد داستان «برایم قصه بگو» از کتاب رازهای سر به مهر سه‌شنبه، 11 مهرماه ۹۶ ساعت 16 در کتابخانه شهربانو تشکیل می‌شود.

زواریان، نویسنده و پژوهشگر ادبی، در سال 1341 در تهران به دنیا آمد. از سال 1359 در آموزش و پرورش مشغول به کار شد و از سال 1367 به داستان‌نویسی روی آورد. وی پس از شهید آوینی سردبیری ماهنامه ادبیات داستانی را به عهده گرفت. دو سال دبیر صفحه داستان مجله سوره به سردبیری شهید آوینی و سپس مؤسس مجله ادبیات داستانی و دبیر تحریریه آن بوده است . بعد از شهادت سید مرتضی آوینی سردبیری آن مجله نیز از جمله فعالیت های اوست.

از آثار او «روایت جنگ در ادبیات حماسى زنان»، داستان «زهیر»(نگاهی به سرخی آتش)، رمان «دیانا که بود»، ، رمان «زنی در جزیره گمنام»، «نجوای حریر»، «مستانه»، «رایحه نجابت»، «شخصیت زن در ده سال داستان‌نویسی»، «شبستان دل» (سفرنامه حج)، «نزدیک‌تر بیا احمد» (داستان معراج)، «خاتون عشق» (داستان حضرت نرجس خاتون، علیهاالسلام)، «قامت بلند سپیدار»، «در راه که می‌آمدی سحر را ندیدی؟» و داستان «بهشت را زینت کنید» و «چهار بانوی تاریخ ساز» است.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند به نشانی خیابان ۱۶متری لشگر(خیابان شهید حیدری) روبروی پارک کوثر، کتابخانه شهربانو مراجعه کنند.

کتاب پارک افتتاح شد

مرکز «کتاب پارک» با هدف آموزش، تربیت و خرید آسان تر والدین برای کودکان در بوستان هروی تهران تاسیس شد.

در این مرکز فروش کتاب که برای کودکان و نوجوانان طراحی شده است، فعالیت های آموزشی و فرهنگی متنوعی ویژه کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده و بخش های متنوعی برای خرید کتاب، اسباب بازی و لوازم التحریر مناسب این گروه سنی طراحی شده است. این کتاب پارک از 6 بخش و با محوریت کتاب تشکیل شده است. بخش های دیگر نیز با عناوین بخش گل و گیاه، بخش بازی و سرگرمی، بخش لوازم التحریر، بخش هدایا و صنایع دستی و بخش مد و لباس در کنار بخش کتاب، فعالیت خود را دنبال می‌کنند. یکی از ویژگی های این مجموعه، خدمات محور بودن آن است. بدین معنی که در کنار فروش کالا، خدمات زیادی از جمله کلاس های آموزشی و کارگاه های مختلف برگزار می‌شود.

در حقیقت، هر بخش براساس عنوان خود، کلاس ها و کارگاه هایی برگزار می‌کند که در کنار سرگرمی، به آموزش و فعالیت فرهنگی نیز می‌پردازد. برای مثال در بخش گل و گیاه، آموزش حفاظت از محیط زیست و خواندن کتاب های سبز داده می‌شود و  بچه ها در کاشتن گل و گیاه و حفاظت از آن تا بزرگ شدن شرکت دارند. یا در بخش بازی و سرگرمی، کارگاه‌های مادر و کودک برگزار شده و بازی های مخصوص مادر و کودک زیر نظر مربی انجام می‌شود. هم چنین در بخش کتاب، کارگاه های قصه خوانی، داستان گویی، نقد و بررسی کتاب، رونمایی کتاب و ... برگزار می‌گردد. کارگاه‌های کیف دوزی، دوختن با سوزن، شماره دوزی و .... از دیگر کارگاه هایی است که در بخش مد و لباس برگزار می‌گردد.

یکی از نکات تمایز این مجموعه با دیگر فروشگاه ها، انتخاب کتاب های مناسب برای هر گروه سنی از میان کتاب های فراوان موجود در بازار است. این موضوع باعث می‌شود تا والدین از سردرگمی نجات پیدا کرده و آسان تر بتوانند کتاب تهیه کنند. این کار توسط یک تیم پژوهشی انجام شده است.

حامد سلیمانی، مدیر و طراح ایده ی اولیه این مرکز است که پس از یک سال کار پژوهشی، یک ماه پیش این مرکز را در میدان هروی، ضلع جنوب غربی پارک هروی افتتاح کرده است.

علاقهمندان میتوانند برای دریافت اطلاعات بیشتر از این مجموعه، به کانال تلگرامی و اینستاگرام آن به آدرس ketabpark@ مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۲۶۹۱۱۱۰۹ تماس بگیرند./۹۹۸/پ۶۰۴/ش

ارسال نظرات