۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۲۸۴۴۵
مبلغ دینی:

به‌روز کردن و انتقال درس‌های عاشورا هنر مبلغان است

حجت‌الاسلام هاشمی گفت: هنر یک مبلغ، به‌روز کردن درس‌های عاشورا و انتقال آن به مخاطب است.
حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی

حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی، نویسنده جوان و روحانی مستقر در حوزه نفت و گاز در جزیره لاوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز گفت: شخصیت‌ بی‌نظیر اصحاب اباعبدالله(ع) و نیز خود اباعبدالله(ع) به منزله نمایشگاه است که برای هر قشر از جامعه الگو دارد؛ چرا که از شیرخوار تا پیرمرد گرفته تا جوان و نوجوان، زن و مرد را در این قیام داریم. لذا قطعا وجود این اشخاص برای تک‌تک افراد می‌تواند اثربخشی به ارمغان بیاورد.

وی با بیان اینکه شخصیت‌های غیر از بنی هاشم مثل نافع بن هلال هم می‌تواند برای نسل امروز بصیرت‌افزایی داشته باشند افزود: "نافع" در شب عاشورا به امام حسین(ع) گفت: "حسین جان ما با معرفت آمده‌ایم." و این یعنی معرفت نسبت به مولا و امام زمان خویش که نیاز امروز مردم به ویژه قشر جوان جامعه تشیع است.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به سبک زندگی اسلامی و افزایش بصیرت‌افزایی و حمایت از ولایت و گسترش فرهنگ شهادت تأکید کرد: مبلغان در این ایام بر روی بحث دشمن‌شناسی را تشریح کنند که این در واقع یکی از هنرهای مبلغان است.

به عقیده وی، مهمترین هنر یک مبلغ، این است که درسهای عاشورا را امروزی کند و با توجه به شرایط روز بیان کند.

وی تصریح کرد: دشمن، دشمن است، به‌ خصوص در مقابل امام حسین(ع) که خار چشمشان است.

به گفته این مبلغ، در طول سال‌ها دشمن هزینه‌های گزافی برای از بین بردن اثر مجالس اباعبدالله(ع) می‌کند تا مردم را دلزده کند. این است که مداحان و سخنرانان مورددار و کم‌سواد را اجیر می‌کند تا با اشعار غلوآمیز و سخنان سخیف که توهین به اهل‌بیت(ع) است می‌خواهد اهداف خود را به مخاطب القا کند.

حجت‌الاسلام هاشمی جدایی دین از سیاست را از دیگر اهداف دشمن دانست و تصریح کرد: ما سیاستمدارتر از اهل بیت و بخصوص امام حسین(ع) نداشته‌ایم. پس سیاست از دیانت ما جدا نیست.

وی با تأکید بر اینکه شور حسینی در کنار شعور لازم است و شور به تنهایی اصل و اساس قیام را ترسیم نمی‌کند تصریح کرد: متأسفانه در بعضی هیئات به گریه اکتفا می‌کنند و دشمن به این مجالس کاری ندارد.

این مبلغ دینی تأکید کرد: دشمن از مجالسی می‌ترسد که شور و شعور حسینی را در جوانان می‌پروراند./۸۲۵/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات