۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۵۱۹۷۷۶
استاد حوزه علمیه علی بن ابی طالب ملایر:

روحانیان نباید به امور سیاسی بی تفاوت باشند

حجت الاسلام آقا محمدی در رابطه با وظایف حوزه ها در آگاه کردن مردم به امور سیاسی روز، گفت: روحانیان نباید به امور سیاسی بی تفاوت باشند.
حجت الاسلام آقا محمدی

حجت الاسلام سید مهدی آقا محمدی استاد مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) شهر ملایر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، بیان کرد: در حال حاضر فعالیت غرب و دشمنان اسلام این است که دین اسلام را به دینی فردی در افکار مردم قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به مساله جدایی دین از سیاست اظهار داشت: از زمان های قدیم غرب و دشمنان اسلام می خواهند مردم جوامع اسلامی را مشغول روز مرگی و متدینان را مشغول امور دینی قرار دهند.

وی ادامه داد: باید بصیرت مردم تا جایی بالا برود که همه بدانند دین از سیاست جدا نیست، متاسفانه در مساجد و مراکز تبلیغی مشاهده می شود که مستمعان مخالف بیان مسایل سیاسی در منابر هستند.

حجت الاسلام آقا محمدی گفت: مساجد از سنگر های اصلی روشنگری در امور سیاسی و عبادی هستند و نباید مساجد که نشانه اصلی اسلام هستند را به مسایل عبادی صرف اختصاص داد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) از ابتدای مبارزات سیاسی خود در تعریف اسلام ناب همواره دین را همراه با سیاست معرفی کرده و در مقابل کسانی که می گویند اسلام از سیاست جداست با این جمله که کل اسلام با سیاست آمیخته است و این افراد حقیقت اسلام را درک نکرده اند ایستاده است.

استاد  حوزه علمیه علی ابن ابی طالب(ع) شهر ملایر با اشاره به نقش حوزه ها علمیه در تداوم انقلاب اسلامی بیان داشت: حوزه ها نباید از نظرات مادی گرایان و غربی گرایان تاثیر بگیرند و راه امام راحل را ادامه دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: همانطور که در حال حاضر هجمه های تفکر غربی قصد نفوذ در حوزه ها را دارد طلاب باید در مقابل هر تفکر جدید و شبهاتی که به وجود می آید به روز و جواب گو باشند.

حجت الاسلام آقا محمدی اظهار داشت: نگاه حوزه های علمیه در امور سیاسی در قبل از انقلاب یک نگاه منزوی بود و حتی علما در شان خود نمی دانستند که وارد مسائل سیاسی شوند اما به برکت انقلاب اسلامی امروزه حوزه علمیه و روحانیان و طلاب خود را درباره مسایل سیاسی کشور خود را مسوول می دانند.

وی در پایان ابراز داشت: هم اکنون مسجدالحرام با آن عظمت نمی تواند هیچ تاثیری در دنیای اسلام بگذارد ولی پیامبر اکرم(ص) در آن زمان با تکه حصیری از همان محل دنیا را متحول ساخت، طلاب و حوزه های علمیه باید ادامه دهندگان راه پیامبر اکرم(ص) باشند./۹۷۹/ت302/ب1

ارسال نظرات