۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۵۱۱۴۶۹
امام جمعه موقت کاشان:

مشاهده عالم غيب با حركت در مسير سير و سلوك ميسر است

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: انساني كه در مسير سير و سلوك الهي حركت كند و اهل بندگي خدا باشد به مرور به مراحلي مي رسد كه يكي از اين مراحل باز شدن چشم برزخي انسان است كه مي تواند عالم غيب را ببيند.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار جمعه شب در جلسه تفسير قرآن كه در مسجد آيت الله رضوي كاشاني در خيابان ملامحسن فيض كاشاني برگزار شد در تفسير سوره مرسلات و آخرين سوره ازجزء 29، گفت: آغاز سوره مرسلات با 5 قسم است و 5 آيه اول هركدام مشتمل بر يك قسم است.

وي افزود: برخي از مفسرين از جمله مرحوم علامه طباطبايي در رابطه با منظور از قسم خدا به پنج چيز مي فرمايد، منظور ملائكه هستند كه خداوند اين عالم ملائكه را به دليل اينكه خيلي مهم هستند به آنها سوگنده خورده است و توجه بشر را به اين پديده عجيب جلب كرده است تا بشر متوجه شود چنين پديده اي و چنين موجوداتي در عالم هستي هستند.

حجت الاسلام اسلامي تبار، يكي از ويژگيهاي مسلماني را اعتقاد به ملائكه دانست و گفت: اگر انسان ملائكه را قبول نداشته باشد و به آن اعتقاد نداشته باشد سبب كفر است، از اين رو در قرآن خداوند مي فرمايد ‹‹وَمَن يَكْفُرْ بِاللّهِ وَمَلاَئِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلاَلاً بَعِيدًا›› هركس به خدا و ملائكه و كتب آسماني و انبياء و ملائكه كفر بورزد دچار گمراهي شديدي شده است.

وي افزود: خداوند در ادامه مي فرمايد ‹‹مَن كَانَ عَدُوًّا لِّلَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَرُسُلِهِ وَجِبْرِيلَ وَمِيكَالَ فَإِنَّ اللَّهَ عَدُوٌّ لِّلْكَافِرِينَ›› هركس دشمن ملائكه و جبرئيل و ميكائيل باشد كافر است.

امام جمعه موقت كاشان، ايمان به ملائكه را لازم دانست و گفت: انكار ملائكه نشانه كافر بودن و از خارج شدن از مسلماني است، از اين رو خداوند در ابتداي سوره بقره مي فرمايد ‹‹هُدًى لِّلْمُتَّقِينَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ›› ملائكه غيب هستند و ما نيز ايمان به ملائكه را از راه قرآن داريم و اگر آن را انكار كنيم خدا و قرآن را انكار كرده ايم.

حجت الاسلام اسلامي تبار ادامه داد: ملائكه با وجود اينكه جسم مادي ندارند و نامرئي هستند و وجود نوراني دارند و از مجردات هستند، اما اگر به خواست خداوند اراده كنند مي‌توانند به شكل انسان ظاهر شوند و سوره مريم نمونه اي از آن است كه خداوند فرشته روح را براي حضرت مريم فرستاد و مانند انسان در مقابل حضرت مريم ظاهر شد.

وي، قدرت ملائكه را فراتر از قدرت انسان دانست و گفت: روايت است گروهي از ملائكه هستند كه قدرت هريك از آنها بيشتر از قدرت همه جن و انسان است، بنابراين انسان از جهان هستي بي اطلاع است و در اين دنياي مادي زنداني است و اشراف و آگاهي به جهان هستي ندارد.

حجت الاسلام اسلامي تبار بیان کرد: اميرمومنان(ع) درنهج البلاغه مي فرمايد، گروهي از ملائكه هستند كه پاهاي آنها درون زمين است و گردن‌ آنها از آسمان بالاتر است و اركان وجودشان فراتر از پهنه زمين و آسمان است و كتف آنها توان حمل عرش الهي را دارند.

وي افزود: ملائكه به لحاظ قدرت فوق العاده عجيب هستند، به طوريكه شايد يكي از ملائكه مأمور اداره يك كهكشان را داشته باشد كه هريك كهكشان ميلياردها ستاره است و وجود ملائكه از همه آنها گسترده تر و بالاتر است.

امام جمعه موقت كاشان يادآور شد: ملائكه با وجود اينكه موجودات مجرد هستند، انسان با چشم برزخي مي تواند آنها را مشاهده كند و براي بسياري از بزرگاني كه اهل سير و سلوك و معنويت و بندگي بودند اين مسأله عادي است.

حجت الاسلام اسلامي تبار تأكيد كرد: كساني كه اهل بندگي خالصانه هستند و اطاعت از خدا را فقط براي بندگي خدا انجام مي‌دهند و داراي تقواي حقيقي الهي هستند و از گناهان پرهيز مي‌كنند و از مال حرام پرهيز و حضور قلب در نماز دارند، خداوند نيز به آنها چشم برزخي مي‌دهد و مي توانند ملائكه را ببيند.

وي يادآور شد: ما شيعه اهل بيت نيستيم بلكه ما محب اهل بيت هستيم چرا كه شيعه اهل بيت داراي چشم پاك، نماز اول وقت، اهل تقوا و پرهيزكاري، گوش و چشم و زبان و دل و دامن او پاك است و مال حلال، اخلاق نيكو دارد و از شبهات پرهيز مي‌كند.

حجت الاسلام اسلامي تبار ادامه داد: ما در حزب اميرمومنان(ع) قرار داريم و در مسير اهل بيت هستيم، اما مقداري با اميرمومنان(ع) و اهل بيت(ع) فاصله داريم و اميدوار به ادامه مسير صحيح هستيم و قابل اميدواري است كه مانند كساني نيستيم كه مسير را اشتباه مي روند و هر لحظه از اميرمومنان(ع) و اهل بيت(ع) دورتر مي شوند.

وي افزود: پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، چشم از حرام بپوشانيد تا عجايب دنيا را ببينيد و اگر زيادي صحبت هاي شما و بي قيدي و اغتشاش دلهاي شما نبود، حتما آنچه را كه من مي بينم شما هم مي ديديد و آنچه را من مي شنوم، شما هم مي شنيديد.

امام جمعه موقت كاشان يادآور شد: انساني كه در مسير سير سلوك الهي حركت كند و اهل بندگي خدا باشد به مرور به مراحلي مي رسد كه يكي از اين مراحل باز شدن چشم برزخي انسان است كه مي تواند عالم غيب را ببيند./۲۰۲/۱۳۰۷/ب۱

ارسال نظرات