۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۵۱۱۲۶۹
با سخنرانی رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی؛

دومین کارگاه هنری «نقش بهشت» در جوار بارگاه منور رضوی آغاز به کار کرد

دومین کارگاه هنری «نقش بهشت» با برگزاری مراسم افتتاحیه در مرکز آفرینش های هنری آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد.
دومین کارگاه تولید پوستر نقش بهشت / مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دومین کارگاه هنری «نقش بهشت» از صبح امروز با برگزاری مراسم افتتاحیه در مرکز آفرینش های هنری آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام حجت گنابادی، رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی سخنران مراسم افتتاحیه این کارگاه بود که با اشاره به لزوم شناخت ویژگی های هنر ولایی، اظهار کرد: به تعبیر حضرت آیت الله جوادی آملی جهان دانی، جهان داری و جهان آرایی سه ویژگی هنر ولایی است.

وی افزود: از روزی که حرم مطهر رضوی پایه گذاری شده است هیچگاه از هنر و هنرمدان خالی نبوده و امروز شاهد یک کارنامه پرافتخار هستیم. هنرمندان نیز وظیفه دارند که ضمن پاسداشت این هنرهای ارزنده در مسیر ترویج هرچه بیشتر آن بکوشند.

کارگاه های «نقش بهشت» مصداق کار هنری تمیز است

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: بر خلاف این که برخی دوست دارند همواره هنرمندان را بی تفاوت نسبت به ارزش های دینی معرفی کنند، کارنامه هنری در حرم امام رضا(ع) سند مهمی است که بر چنین ادعایی خط بطلان می کشد.

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه نقش بهشت از مصادیق کار هنری تمیز و مردمی است، خاطرنشان کرد: امروز نیروهای مخلص، متدین و آتش به اختیار وارد عرصه فرهنگی شده اند و دلبستگی های آن ها عامل حرکت در این مسیر است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد یادآور شد: کار شما این نوید را می دهد که بتوانیم شبکه خادمان هنری امام رضا(ع) را شکل دهیم و برادران و خواهران هنرمند ما لباس خادمی این امام همام را داشته باشند و سنگر و خط هنر ولایی و رضوی را به گستره جهان توسعه و تعالی ببخشند.

استاد مسعود نجابتی سخنران بعدی این مراسم بود که با اشاره به محوریت آموزشی کارگاه نقش بهشت، اظهار کرد: هدف ما این نبوده که تنها تعداد مشخصی اثر هنری تولید شود، بلکه هدف اصلی برطرف کردن مشکلات تکنیکی طراحان در تبادل تجربیات با استاتید و سایر هنرمندان حاضر است تا با بهره گیری از دانش اساتید، شاهد تولید آثار فاخری باشیم.

پس از سخنرانی استاد نجابتی، فعالیت آموزشی و کارگاهی شکل رسمی به خود گرفت و دکتر مهدی صحراگرد استاد راهنمای خط و کتیبه در جمع هنرمندان شرکت کننده در کارگاه تبیین تاریخچه و ویژگی های کتیبه نویسی در ایران پرداخت./202/820/ب1

ارسال نظرات